لو رفتن سوالات کنکور ۹۷ تکذیب شد لو رفتن سوالات کنکور ۹۷ تکذیب شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / لو رفتن سوالات کنکور ۹۷ تکذیب شد

لو رفتن سوالات کنکور ۹۷ تکذیب شد

باشگاه خبرنگاران جوان: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان اینکه خبر لو رفتن سوالات کنکور ۹۷ که در فضای مجازی مشاهده می شود صحت ندارد، اظهار کرد: سوالات آزمون ۲ ساعت و نیم بعد از برگزاری امتحان روی سایت سنجش بار‌گذاری شد و تصاویری که از سوالات دست به دست می شود پس از پایان آزمون سراسری گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه هر ساله تخلفات موردی در حوزه امنیت سوالات امتحانی‌ وجود دارد، گفت: تیم حفاظت آزمون به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند و گاهی این افراد متناسب با نوع تخلف به هیئت رسیدگی بدوی ارجاع داده می‌شوند که مجازاتی همچون محرومیت یک تا چند ساله از شرکت در آزمون سراسری را برای متخلفان به دنبال دارد.

خدایی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبی که طی یکی دو روز اخیر در فضای مجازی درباره کنکور مطرح می‌شود، لو رفتن کلید سوالات آزمون است اما طبق اعلام سازمان سنجش تا فردا هیچ کلیدی روی سامانه قرار نمی‌گیرد و اظهار نظرها درباره این موضوع صحت ندارد.

رئیس سازمان سنجش افزود: عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی کلید سوالات را در قالب گروه‌های A، B، C و D نشان می دهد، در حالی که امسال کلید سوال در گروه‌های C، D، E و F منتشر خواهد شد.

ارفاق در نمره دهی به داوطلبان کنکور در یکی از حوزه های امتحانی قم

وی درباره دریافت زودهنگام پاسخ‌نامه کنکور ۹۷ در بعضی از حوزه‌های امتحانی‌ همچون مدرسه هدایتی استان قم گفت: مراقبان حوزه به اشتباه پاسخ‌نامه داوطلبان را ۳ الی ۷ دقیقه زودتر از موعد مقرر دریافت کرده بودند که با اعتراض به حق داوطلبان مواجه شد.

حتما بخوانید:  فرشاد احمدزاده ۳ جلسه محروم شد

خدایی با اشاره به اینکه اشتباه از سوی مراقبان را می‌پذیریم، تصریح کرد: برای اینکه حق داوطلبان ضایع نشود، حداکثر مساعدت را در نمره‌دهی به آنها اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش کشور درباره زمان بسته شدن درب‌های حوزه امتحانی‌ گفت: شروع فرآیند آزمون صبح‌ها ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه و عصرها ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده بود اما برای رفاه حال داوطلبان در مواردی‌ پذیرش داوطلب بعد از این ساعت انجام شد تا یک سال تلاش به دلیل چند دقیقه تأخیر از بین نرود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *