ماجرای استعفای خبرساز علی عسگری چه بود؟ ماجرای استعفای خبرساز علی عسگری چه بود؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای استعفای خبرساز علی عسگری چه بود؟

ماجرای استعفای خبرساز علی عسگری چه بود؟

برترین‌ها: خلاصه ماجرای خبرساز این‌ روزها به این صورت است که «عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سابق صداوسیما مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس شد».

طی روزهای اخیر انتشار انتصاب علی عسگری، رئیس سابق صداوسیما، به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس حسابی خبرساز شده، در حالی ارگان رسانه ای صداوسیما از انصراف وی از پذیرش این سمت خبر داده بود که علی عسگری آن را شایعه خواند و تکذیب کرد.

علی عسگری مجبور استعفا شد

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

همه چیز درباره حکم انتصاب عجیب ⁧علی‌عسگری⁩

آقایان! هلدینگ پتروشیمیِ کودکان، سراغ ندارید؟

عبدالعلی علی عسگری کیست؟

وابق علی‌عسگری و همچنین اهمیت هلدینگ خلیج فارس زمینه‌ساز این بحث و واکنش جدی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و منتقدان می‌گویند که این سوابق با هم همخوانی ندارد و این انتصاب می‌تواند زمینه‌ساز مسائلی در این شرکت بزرگ شود؛ اما در سمت دیگر حامیان و نزدیکان رئیس صداوسیما به سوابق تحصیلی علی‌عسگری اشاره می‌کنند و می‌گویند این انتصاب غیرعادی نیست. آنها می‌گویند علی‌عسگری لیسانس برق از امیرکبیر تهران دارد و کارنامه‌ تحصیلی‌اش با مدیریت یک شرکت پتروشیمی همخوانی دارد اما منتقدان سراغ سوابق کاری او رفته‌اند و می‌گویند چه نسبتی بین مدیریت صداوسیما و یک پتروشیمی وجود دارد؟

پیش از علی‌عسگری، جعفر ربیعی مدیرعامل بوده است که از اسفند ٩۶ در این سمت قرار داشت. در حکم منتشرشده البته درباره سوابق علی‌عسگری آمده است که از سوابق مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس می‌توان به مشاور در دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (سال ۱۳۷۰)، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی (سال ۱۳۷۰)، بنیان‌گذاری شرکت فروشگاه‌های رفاه، مدیر بنیاد فرهنگی – پژوهشی غرب‌شناسی (سال ۱۳۸۰)، مشاور ریاست سازمان صدا‌و‌سیما، معاون آموزشی صدا‌و‌سیما، رئیس دانشگاه صدا‌و‌سیما، معاون توسعه و فناوری رسانه در سازمان صدا‌و‌سیما (به مدت ۱۰ سال)، از اعضای مرکزی قرارگاه فضای مجازی و از طراحان اصلی شورای‌عالی فضای مجازی، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه و مشاور رئیس قوه قضائیه اشاره کرد». هرچه هست حالا این انتصاب با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شده و حتی در شبکه اجتماعی توییتر هشتگی با موضوع برکناری و حذف این انتصاب خبرساز شده و کاربران زیادی هم درباره این موضوع توییت منتشر کردند. در واکنش به این موضوع البته چهر‌ه‌ها و شخصیت‌های مختلف هم اظهارنظرهایی را مطرح کردند.

حتما بخوانید:  حسن نصرالله: ترامپ احتمالا دست به اقدامی بزند

علی عسگری مجبور به استعفا شد؟

توئیت سرافراز درباره شغل جدید علی‌عسگری

انتشار خبر این انتصاب، با واکنش رئیس اسبق صدواسیما هم همراه شد؛ محمد سرافراز، رئیس اسبق صداوسیما، به انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سابق صداوسیما، به سمت مدیرعاملی پتروشیمی خلیج فارس واکنش نشان داد و به کنایه نوشت: همان‌طور که در صداوسیما معضلات کشور را حل کرد، در پتروشیمی خلیج فارس مشکل مالی دولت را حل می‌کند! سرافراز دراین‌باره و در یک توییت در صفحه شخصی‌اش نوشت: «جناب علی‌عسگری همان‌طور که رسانه ملی را با کمک خانواده و دو مرجع تصمیم‌ساز، از فروپاشی نجات داده و مخاطب آن را به بیش از ۸۰ درصد رساند و معضلات کشور را یکجا حل کرد، اکنون در تراستِ خصولتیِ پتروشیمیِ خلیج فارس، مشکل مالی دولت را هم حل خواهد کرد!».

حکم علی‌عسگری را با دستور رئیسی زدند؟

مدیرکل روابط عمومی ریاست‌جمهوری ادعای مطرح شده درباره نقش رییس‌جمهور در صدور حکم انتصاب علی‌عسگری به مدیرعاملی پتروشیمی خلیج فارس را رد کرد.

محمد مهدی رحیمی با رد ادعای برخی فعالان فضای مجازی مبنی بر دستور رییس‌جمهور به وزیر نفت برای انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری به مدیر عاملی پتروشیمی‌ خلیج‌ فارس تأکید کرد “این خبر کذب محض است‌”.

برخی فعالان فضای مجازی مدعی شدند در پی بروز اختلافاتی بر سر انتصاب مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس و کسب تکلیف وزیر از رییس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی به جواد اوجی دستور داده برای رفع اختلاف‌ها، علی‌عسگری را به این سمت منصوب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خبر داده بود که: علی عسگری در نامه ای به هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس ضمن تشکر از اعتماد آنان اعلام کرده در احترام به افکار عمومی، از پذیرش مسئولیت مدیر عاملی انصراف داده است.

حتما بخوانید:  گل استثنایی اریک لاملا به آرسنال با ضربه رابونا

علی عسگری مجبور به استعفا شد؟

علی عسگری: خبر استعفایم جعلی است

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر استعفای علی عسگری از مدیریت هلدینگ خلیج فارس منتشر شد که وی ضمن تکذیب این خبر، گفت: کار را با قدرت آغاز و جلسات را از اولین روز کاری شروع کرده‌ایم و برای تحول در این مجموعه اقتصادی برنامه داریم و حرکت در این مسیر را آغاز کرده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه این شرکت متعلق به مردم ایران است، گفت: هدف ما در مسیر مدیریت این مجموعه این است که در گام نخست سودآوری را افزایش بدهیم و در گام دوم با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم ارزش سهام این شرکت را افزایش دهیم.

علی عسگری افزود: گام سوم اقداماتی انقلابی و تهاجمی در پایین‌دستی انجام دهیم که منجر به اشتغال‌زایی و افزایش ثروت ملی و در گام چهارم هم در حیطه وظایف اجتماعی است تا بتواند در این حوزه نیز به درستی نقش آفرینی نماید. مدیر هلدینگ خلیج فارس در پایان تأکید کرد: کارویژه ما قطع دست رانت‌خواران و کسانی است که چشم طمع به این شرکت دارند.

آغاز به‌کار رییس سابق صداوسیما در پتروشیمی خلیج فارس

عبدالعلی علی‌عسگری، که جای جعفر ربیعی را در رأس مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گرفت، با جواد اوجی وزیر نفت، عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت و مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی جلسه مشترکی داشت.

جواد اوجی، وزیر نفت در این نشست ضمن آرزوی موفقیت برای ـ«علی‌عسگری» گفت: پروژه‌های بزرگی در صنعت نفت وجود دارد که افزایش همکاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اجرای این پروژه‌ها بسیار مهم و موثر خواهد بود.

حتما بخوانید:  واعظی به رئیسی: انتخابات گذشت، با هم باشیم

بدین ترتیب علی عسگری، فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس آغاز کرد.

با این توضیحات به نظر می‌آید حالا باید منتظر تحولات تازه در پتروشیمی خلیج فارس باشیم؛ در سمت دیگر هم منتقدان می‌گویند که این واکشن‌ها و توضیحات مبنی بر اینکه هنوز انتصاب قطعی نیست تنها برای کم‌کردن شعله داغ انتقادات بود.

۵۰ میلیون نفر سهامدار هلدینگ پتروشیمی هستند

حدود ۵٠ میلیون نفر به واسطه سهام عدالت، سهامدار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هستند. ۴۰ درصد سهام این شرکت، در اختیار سهام عدالت است. ۲۶ درصد این سهام نیز شناور و در اختیار افراد حقیقی است. از این روست که تغییر و تحولات هلدینگ خلیج‌فارس، مورد توجه سهامداران خرد و افکار عمومی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *