ماجرای تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا ماجرای تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا

ماجرای تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا

برترین‌ها: قرار نیست مدارس تعطیل شوند. وزارت بهداشت و درمان نیازی برای این کار نمی‌بیند و معتقد است تعطیلی تاثیری در جلوگیری از همه‌گیر شدن بیماری ندارد.

با شیوع بیماری کرونا یکی از نگرانی‌های مردم برای فرزندان است. همه می‌پرسند برای بچه‌هایمان چه کنیم. رفتن به مدرسه و نگرانی از شیوع بیماری در مدارس و همه‌گیر شدن آن هم دغدغه بزرگی است که والدین را درگیر کرده است. بسیاری می پرسند مدارس تعطیل خواهد شد یا نه. بعضی هم پیشنهاد می‌دهند که با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز بهتر است این چند هفته مدارس را تعطیل کنیم تا با گرم شدن هوا، زمینه ابتلا به بیماری کمتر شود.

دکتر ایرج حریرچی، قائم‌مقام و معاون وزیر بهداشت در این زمینه اطمینان می‌دهد که خطری کودکان را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست. دکتر حریرچی در جلسه‌ای که برای تشریح وضعیت کرونا در ایران برگزار شده بود صحبت می‌کرد، در این باره گفت:«آمارها نشان می‌دهد خطر ابتلا به ویروس کرونا برای کودکان زیر ۱۰ سال نزدیک به صفر است. این خطر برای کودکان تا ۱۴ سال هم بسیار بسیار کم است.

بنابراین پدر و مادرها با رعایت نکات سلامت و ایمنی باید بدانند که خطری بچه‌ها را تهدید نمی‌کند.» به همین دلیل دکتر حریرچی متذکر می‌شود که در مورد تعطیلی مدارس بحث جدی وجود ندارد و نیازی به آن احساس نمی‌شود. قائم‌مقام وزارت بهداشت می‌گوید پروتکل‌های مورد نیاز به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و در مدارس رعایت می‌شود. اگر دانش‌آموزی نشانه‌های آنفلوآنزا یا بیماری را بروز دهد حتما باید از حضور در مدرسه منع شود.

حتما بخوانید:  اختلال در شبکه برق نطنز، مشکوک است

او می‌گوید بر اساس فرهنگ ایرانی‌ها، تعطیلی مدارس باعث کم شدن مراودات و تماس‌ها نخواهد شد. بچه‌ها به مراکز تفریحی و کوچه و خیابان می‌روند و خانواده‌ها راهی سفر می‌شوند و امکان کنترل بیماری وجود ندارد. پس تا اطلاع ثانوی انتظار تعطیلی مدارس را نداشته باشید. بد نیست بدانید که سازمان بهداشت جهانی هم برای بیماری‌های واگیردار هیچ توصیه‌ای مبنی بر قرنطینه ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *