ماجرای توزیع قیمه در بین معترضان اصفهانی ماجرای توزیع قیمه در بین معترضان اصفهانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای توزیع قیمه در بین معترضان اصفهانی

ماجرای توزیع قیمه در بین معترضان اصفهانی

برترین‌ها: در حالی تجمع کشاورزان اصفهانی در اعتراض به قطع حق‌آبه و خشک شدن زاینده‌رود با حمایت گسترده مردم این شهر از آنان ادامه دارد که انتشار تصویری از توزیع غذا در میات معترضان با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.

ی

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، انبوهی از مردم در کنار این کشاورزان اصفهانی برای چندمین روز متوالی بر بستر خشک زاینده‌رود تجمع کرده بودند.

«زاینده‌رود من کو»، «زاینده‌رود جاری حق مسلم ماست» و «زاینده‌رود را پس بدین، به اصفهان نفس بدین» از جمله شعارهایی بود که در فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از سوی معترضان سر داده شد.

این حرکت اعتراضی که مربوط به عدم تخصیص سهم آب برای کشت پاییزه گندم است، از روز دوشنبه، ۱۷ آبان، با تجمع کشاورزان در مقابل شرکت آب منطقه‌ای و صداوسیمای مرکز استان اصفهان آغاز شد و از آن روز به بعد بر بستر زاینده‌رود ادامه پیدا کرده است.

ی

به دنبال بحران کم‌آبی در بسیاری از مناطق ایران از جمله خوزستان که دسترسی به آب آشامیدنی را برای شهروندان با دشواری‌های زیادی همراه کرده، همچنین وضعیت کشاورزی و دامداری و در کل معیشت خانوارهای این مناطق را با خطرات جدی مواجه کرده، در تیرماه سال جاری چندین شهر در استان خوزستان شاهد اعتراض‌های مردمی بود.

ی

وضعیت معیشت نزدیک به یک میلیون کشاورز استان اصفهان به دلیل کم آبی، دچار بحران شده است. به همین دلیل این کشاورزان با همراهی و حمایت انبوه مردم در بستر خشک زاینده رود حاضر شدند تا برای جاری شدنِ دوباره این رود، مطالبه‌گری کنند.

حتما بخوانید:  نمکی، منتقد سیاست‌های جمعیتی را برکنار کرد

همزمان با تداوم اعتراضات کشاورزان در بستر زاینده رود، انتشار تصاویری از تویع غذا در بین معترضان موجی از انتقادات کاربران را در پی داشته و آنان این نحوه برخورد با مطالبه گری کشاورزان را با وقایع آبان و خوزستان مقایسه کردند.

پخت قیمه برای توزیع در بین کشاورزان اصفهانی

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *