ماجرای دست ندادن دختر جودوکار ایرانی در اسپانیا ماجرای دست ندادن دختر جودوکار ایرانی در اسپانیا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای دست ندادن دختر جودوکار ایرانی در اسپانیا

ماجرای دست ندادن دختر جودوکار ایرانی در اسپانیا

برترین‌ها: ششمین دوره بازی‌های جهانی کارگری در تورتوسای اسپانیا در جریان است که اتفاقات و حاشیه‌های مختلفی هم داشته است.

در پایان مسابقات جودو و در زمان توزیع مدال وزن ۵۷ – کیلوگرم بانوان، زمانی که مسئول مسن برگزاری مسابقات، مدال آزیتا شکاری را به او اهدا کرد، دست خود را جلو آورد تا با او دست بدهد اما ملی پوش جودوی بانوان کارگران از دست دادن امتناع کرد.

ماجرای دست ندادن دختر جودوکار ایرانی در اسپانیا

مسئول مسابقات که با فرهنگ و آداب و مذهب ایرانی‌ها آشنایی نداشت، این حرکت را یک توهین به خود تلقی کرد و اعلام کرد در مراسم توزیع مدال سایر اوزان حضور نخواهد داشت.

در ادامه مسئولان کاروان ایران ضمن تائید حرکت دختر جودوکار، به مسئول مسابقات اعلام کردند که این موضوع بخاطر عقاید و رسوم ورزشکار ایران بوده و باید به مذهب و آداب هر فرد احترام گذاشت.

جواد رمضی رئیس فدراسیون کارگری پس از این موضوع از اقدام دختر جودو کار کشورمان تقدیر کرد و حمایت قاطع خود را از نمایندگان کشورمان اعلام کرد.

مسئول برگزاری مسابقات نیز که پیرمردی کهنسال بود، پس از اینکه در مراسم توزیع مدال چند وزن شرکت نکرد، کمی آرام شد، به پای سکوی توزیع مدال برگشت و مدال سایر اوزان را اهدا کرد. این در حالی بود که مسئولان کاروان ایران در اعتراض به واکنش رئیس برگزاری مسابقات، قصد ترک سالن به نشانه اعتراض را داشتند که موضوع ختم به خیر شد.

درپی این اتفاق، موله آ، رییس فدراسیون جهانی ورزش کارگری در نشستی از واکنش نامناسب رییس انجمن جهانی جودو در هنگام اهدا مدال و دست ندادن بانوی مسلمان ایرانی با وی بدلیل اعتقادات دینی عذرخواهی کرد و قول پیگیری شایسته این موضوع را داد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *