محدودیت کلی، جایگزین تعطیلی دو هفته‌ای؟ محدودیت کلی، جایگزین تعطیلی دو هفته‌ای؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / محدودیت کلی، جایگزین تعطیلی دو هفته‌ای؟

محدودیت کلی، جایگزین تعطیلی دو هفته‌ای؟

خبرگزاری فارس: صحبت‌های روحانی نشان می‌دهد که احتمال اعمال تعطیلی دوهفته‌ای کم شده و از شنبه آینده، محدودیت کلی در سراسر کشور اعمال خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم که هدف از آن این است که مردم لمس کنند شرایط، فوق العاده است و همه باید کمک کنند. ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

محدودیت کلی، جایگزین تعطیلی دو هفته‌ای؟

روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

* نزدیک ۹ ماه است با این معضل روبرو هستیم که متاسفانه با بروز موج جدید مشکلاتی ایجاد کرده است.

* خستگی که برای کادر درمان ایجاد شده را نیروهای مسلح می‌توانند کم کنند. ما اگر مصوباتی را ابلاغ کنیم و اجرا نشود با اقلیتی که اجرا نکردند باید برخورد شود.

* باید تجمع و تردد به حداقل برسد. در بسیاری از شهرها با تجمع مشکل ایجاد کرده است. در برخی روزها مشهد از تهران وضعش بدتر بود. مساله بیمار یابی بسیار مهم است. اینهایی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود ۸۰ درصد اصلا علامت ندارند راه این است که تست تشخیصی را بالا ببریم.

* برای جداسازی و قرنطینه باید فرد در جایی برود قرنطینه شود و مراقبت کنیم. ناچاریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم. امروز تصمیمات کلی گرفتیم و محدودیت‌هایی را از شنبه آینده برای کل کشور در نظر گرفتیم. طرحی است که اساس آن تا پایان کرونا ادامه دارد. ما راهی جز از مراقبت از خود و خانواده و دوستان نزدیک خود نداریم.

*در طرحی که اول آذر اجرایی می‌شود درستش به سبک تعطیلات برخی مشاغل ظهور و بروز دارد. این ویروس، ویروس اسفند و فروردین نیست و جهش یافته است. وزارت بهداشت گفته است که این ویروس ۹ برابر شده است.

حتما بخوانید:  محمد خاتمی خواستار مشارکت در انتخابات شد

*جزئیات این محدودیت ها اعلام خواهد شد.

*استان ها و شهرهای مختلف بنا به شرایطی که دارند در آنها این محدودیت ها اعمال می‌شود.

این طرح ها تا پایان کرونا در کشور اعمال می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *