مسجد جامع ساری در آتش سوخت مسجد جامع ساری در آتش سوخت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مسجد جامع ساری در آتش سوخت

مسجد جامع ساری در آتش سوخت

مسجد جامع ساری که دارای سابقه ثبت ملی است شامگاه پنجشنبه دچار حریق شد. این آتش سوزی از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد. بنای مسجد جامع ساری چوبی و گلی بوده و آتش سوزی به بازار نرگسیه و مغازه های اطراف نیز سرایت کرده است.

 

حریق در مسجد جامع ساری

آتش به برخی مغازه های اطراف مسجد جامع سرایت کرده و بازار نرگسیه ساری تعطیل و برق این مناطق نیز برای پیشگیری از حریق قطع شده است.

اکبرپور مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار با اشاره به ثبت ملی مسجد جامع ساری اظهار داشت: علت حریق این بنای تاریخی و مذهبی در دست بررسی و معاون میراث اداره کل و کارشناسان به منطقه اعزام شده اند.

حریق در مسجد جامع ساری

مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر آتش‌سوزی مسجد جامع ساری

سخنگوی اورژانس مازندران از مصدومیت ۱۰ تن در آتش‌سوزی مسجد جامع ساری خبر داد و گفت: از این مصدومان، ۴ نفر که دچار سوختگی و آسیب های متعدد جسمی بودند، به بیمارستان های بوعلی و امام ساری منتقل شدند.

 در اثر این حادثه ۶ نفر دیگر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

حریق در مسجد جامع ساری

سوختن ۱۰ مغازه در آتش

آتش مسجد جامع ساری به دلیل اینکه بنای مسجد کاملا چوبی و گلی بوده به مغازه‌های اطراف سرایت کرده و هم‌اکنون حدود ۱۰ مغازه در آتش می‌سوزد.

حریق در مسجد جامع ساری

مهار حریق دقایق قبل در مسجد جامع ساری

احمدی مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آتشی که به جان قدیمی‌ترین مسجد مازندران افتاده بود ، دقایقی قبل مهار شد.

وی افزود: عملیات اطفای کامل حریق در مسحد و مغازه‌های اطراف مسجد همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید:  واکنش پورتو به درخشش طارمی با زبان فارسی

حریق در مسجد جامع ساری

اتصال سیم برق دلیل حریق مسجد ساری

محمد اسلامی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی و اطفای حریق مسجد جامع ساری با بیان اینکه مسجد جامع ساری تاریخی و ارزشمند است افزود: به دلیل اتصالی سیم برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید به سیم های برق دارد که از پشت بام مسجد رد شده، آتش سوزی رخ داده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *