مشکل کمبود پوشک در بازار به زودی حل می‌شود مشکل کمبود پوشک در بازار به زودی حل می‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مشکل کمبود پوشک در بازار به زودی حل می‌شود

مشکل کمبود پوشک در بازار به زودی حل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران با اشاره به احتکار برخی محصولات گفت: با ترخیص مواد اولیه شرکت‌‌ها از گمرک یقینا مشکل کمبود محصولات سلولزی – بهداشتی به زودی حل خواهد شد.

اهم گفتگو با وی را بخوانید:

* کمبود کالای پوشک در بازار وجود دارد به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با هیأت دولت به آن اشاره کردند.

* واقعیت این است که دلایل مختلفی وجود دارد که این کالا در بازار کمیاب شده، تقاضای کاذب و خرید بیش از اندازه مصرف‌کنندگان، نوسانات ارزی و افزایش هزینه تولید که قیمت‌گذاری را برای تولیدکنندگان دچار مشکل می‌کند و کمبود مواد اولیه وارداتی و التهاب‌های مردم و عدم اطمینان آنها از ارائه کالاهای مصرفی به بازار هم از عوامل دیگر است.

* تولیدکننده وظیفه‌اش تأمین نیاز مصرف‌کننده است و در شرایط فعلی تمام شرکت‌هایی که تحت پوشش انجمن فعالیت می‌کنند کالاهای تولیدی خود را به بازار عرضه می‌کنند.

* ولی متأسفانه این روزها مقدار زیادی پوشک وارداتی که در انبارهای مختلف از جمله استان البرز احتکار شده بود توسط مسئولین مرتبط کشف و از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم گزارش شده برخی از سودجویان نیز با تفکر اینکه قیمت ارزهای خارجی هنوز رو به افزایش است بعضی از محصولات را با هدف فروش بیشتر احتکار می‌کنند و پوشک بچه یکی از این محصولات است.

* یقیناً مشکل کمبود به زودی حل خواهد شد. مقدار زیادی مواد اولیه شرکت‌های تولیدکننده در گمرک است که با ترخیص آنها تولید بیشتری خواهیم داشت.

* تقاضای کاذب وجود دارد. از آنجایی که تاریخ انقضای محصولات سلولزی بهداشتی سه ساله است و امکان ماندگاری آنها طولانی‌مدت است طبیعی است که مصرف‌کنندگان پوشک برای اطمینان‌خاطر این محصول را بیش از اندازه مصرف معمول خود تهیه و در منزل نگهداری می‌کنند، راهکار کنترل تقاضای کاذب پر کردن قفسه فروشگاه در مراکز توزیع این گونه کالاها است.

حتما بخوانید:  صف‌کشی برای خرید روغن در لرستان

* زمانی که مصرف‌کنندگان اطمینان حاصل کنند که کمبودی در کار نیست و شرکت‌ها مشغول تولید و عرضه آن به بازار هستند تقاضای کاذب از بین می‌رود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *