موسوی‌لارگانی: رهبری نگفتند استیضاح نکنید موسوی‌لارگانی: رهبری نگفتند استیضاح نکنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / موسوی‌لارگانی: رهبری نگفتند استیضاح نکنید

موسوی‌لارگانی: رهبری نگفتند استیضاح نکنید

سایت خبری مدآرا: سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت خبر تحویل سوال از رییس جمهور با ۱۹۶ امضاء به هیئت رییسه مجلس را تایید کرد . روز گذشته انتشار این خبر بازتاب زیادی داشت . برخی این اقدام مجلس یازدهم را خلاف بیانات رهبرانقلاب در دیدار ویدئویی اخیر با نمایندگان مجلس یازدهم خواندند. استناد این گروه به اظهارات رهبری بر این مبنا بود که دولت باید تا روز آخر به فعالیت و کار خود ادامه داد.

موسوی لارگانی ، عضو هیئت رییسه مجلس و طراح اصلی طرح سوال از رییس جمهور درباره این موضوع می گوید: «سوال ما از رییس جمهور خواسته عموم مردم کشور است ؛ به دلیل نابسامانی هایی که در بازار ارز و به دلیل افزایش قیمت های افسارگسیخته ای که در کشور وجود دارد.

موسوی‌لارگانی: رهبری نگفتند استیضاح نکنید

این بحث از اساس سیاسی نیست و از روزی که این سوال استارت خورده است هم سیاسی نبود

این سوال در زمانی که در مجلس مطرح شد ، روز اول در عرض نیم ساعت ۱۲۸ نفر از نمایندگان به صورت خودجوش نامه را امضا کردند و هیچ فشاری و درخواستی از طرف ما نبود با این حال این رقم امضاء جمع آوری شد و در روز نخست تعداد امضاها به ۱۳۴ امضا رسید. بعد از انتشار اسامی امضا کنندگان در روزهای بعد نیز نمایندگان دیگری برای امضا پیش قدم شدند .

این نماینده مجلس یازدهم درباره ادعای تضاد رفتار نمایندگان سوال کننده با بیانات رهبری تصریح کرد: «بیانیات رهبری مستند و موجود است ،کسانی که می گویند ما خلاف فرمایش رهبری عمل کردیم پاسخ دهند که کجای فرمایشات ایشان خطاب به مجلس گفته شد سوال نکنید حتی به اختصار و اشاره هم به چنین چیزی نفرمودند و از مجلس نخواستند از رییس جمهور سوال نکنید».

حتما بخوانید:  افت بی‌سابقه قیمت نفت با ایران چه می‌کند؟

وی ادامه داد:« اتفاقا معظم له در کلام خود با صراحت فرمودند: وظیفه نظارتی شما سوال و تفحص است . این مورد را عینا خود رهبری فرمودند . بنابراین ایشان ما را محدود نکردند و نفرمودند شما حق سوال و تحقیق و تفحص ندارید».

طراح سوال از رییس جمهور در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: «فرمایشات رهبر انقلاب را به دقت گوش دهید . ایشان می فرمایند که معمولا دولت هایی که ۸ ساله هستند سال آخر آنطور که باید و شاید فعالیت نمی کنند و دولت باید تا روز پایان فعالیت و ماموریت به کار خود ادامه دهد . صحبت رهبری این بود که دولت با جدیت به فعالیت خود ادامه دهند. یعنی تذکری به دولت بود تا در سال پایانی اسیرکاهلی نشود نه این که به مجلس بگویند سوال نپرسید و استیضاح نکنید».

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *