مکارم شیرازی: حفظ نظام، عبادت است مکارم شیرازی: حفظ نظام، عبادت است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مکارم شیرازی: حفظ نظام، عبادت است

مکارم شیرازی: حفظ نظام، عبادت است

خبرگزاری ایسنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: ناجا بایستی در مقابل سم پاشی‌های فضای مجازی بسیار هوشمندانه برخورد کند گرچه خوشبختانه مردم ما به آنها اعتنایی نمی‌کنند.

 این مرجع تقلید در دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، عنوان داشت: مساله مهمی که باید مورد توجه شما باشد بحث پیشگیری است چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی بایستی عوامل جرم‌زا و آسیب‌زا را در سطح جامعه شناسایی کند و به آنها توجه داشته باشد، گفت: توجه به مسائل فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است گرچه سازمان‌های فرهنگی مانند صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص برای ارتقاء آموزش همگانی بایستی در کنار نیروی انتظامی قرار بگیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی یک نیروی محبوب مردمی است و اقدامات آن مورد تایید و حمایت است گفت: شما بیشترین سطح تماس با مردم را دارید و به همین دلیل اقدامات شایسته شما باعث شده که مردم شما را دوست داشته باشند؛ گرچه عواملی هستند که در کار شما خلل وارد می کنند نبایستی به آنها اعتنا کنید و کار خودتان را انجام دهید.

وی با اشاره به اهمیت شهرستان قم به عنوان پایگاه علمی تشییع، افزود: مردم انتظار دارند که قم یک شهر پاک و عاری از آسیب های اجتماعی باشد که در این زمینه گرچه همکاران شما تلاش های خوبی انجام داده اند اما بایستی بیشتر توجه شود.

حتما بخوانید:  دستور قاضی آمریکایی در مورد پناهجویان ایرانی

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: حفظ نظام عبادت است و نیروی انتظامی سهم مهمی در حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد و این حساسیت را باید برای نیروهای تحت امر خود ایجاد کنید.

ارتقای ایمان مردم موجب ارتقای امنیت جامعه می‌شود

آیت‌الله سید محمد سعیدی،‌ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار فرمانده ناجا با اشاره به مقوله امنیت آن را یک کار چند جانبه دانست و افزود: در این کار مهم یک عده باید با محوریت نیروی انتظامی به صورت هماهنگ و همراه کار کنند تا معنا و مفهوم امنیت تحقق پیدا کندچون کار نظم و امنیت یک کار جمعی است و می‌طلبد که همه با هم همکاری داشته باشند.

وی شاخص را در بحث امنیت نیروی انتظامی بر شمرد و مسئولین ومردم را سه ضلع این مثلث دانست که با همکاری و هماهنگی هم این امنیت را در جامعه برقرار می کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به وظیفه مردم و مسئولان اظهار کرد: درست است که مسئولان جزئی از نیروی انتظامی نیستند ولی اگر کمک کنند و در تنگناها اظهارنظرهای درست و به‌جا انجام دهند از خیلی از حواشی در جامعه جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش مردم گفت: مردم هم باید بدانند این قوانین و مقررات همه برای امنیت و آسایش آنان وضع گردیده و برای ایمنی و آسایش جامعه لازم است هشدارها و توصیه‌های پلیس و نیروی انتظامی را جدی گرفته و به آن عمل کنیم.

وی افزود: پلیس ایران اسلامی امروز با برخورداری از معنویت و اخلاق در پرتو قرآن و عترت به یک پلیس سرآمد در کل جهان تبدیل شده و متمایز از پلیس سایر کشورهای جهان است.

حتما بخوانید:  کنایه مطهری: دست الهی مجلس را تعطیل کرد

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: هرچه ایمان مردم بیشتر شود امنیت جامعه هم بیشتر خواهد شد و مردم باید قدرشناس باشند که نیروی انتظامی و پلیسی با این تراز در خدمت آنهاست.

تلاش می کنیم به پلیس مقتدر و هوشمند در تراز انقلاب اسلامی برسیم

فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار گفت: دربحث ارتقاء مبادی دینی تلاش‌های زیادی کرده‌ایم و سعی ما در این است که به یک پلیس مقتدر و هوشمند در تراز انقلاب اسلامی برسیم.

اشتری افزود: ناجا به لطف الهی و هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی و تلاش همه همکاران در اقصی نقاط کشور با تمام توان در حال خدمت به مردم است.

وی با بیان این که ما سالانه بیش از ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه می دهیم،‌ عنوان داشت: هیچ سازمانی مانند نیروی انتظامی وجود ندارد که در همه جا بوده و در عین حال پاسخگوی مردم نیز باشد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیت در کشور گفت: نگرانی‌هایی در بحث سرقت‌های خرد داریم که اینها نشأت گرفته از وضعیت اقتصادی حال حاضر است لذا ما تمام تلاش خود را جهت کاهش آنها و رفع دغدغه مردم انجام خواهیم داد.

اشتری با اشاره به بحث اقدامات ناجا در فضای مجازی گفت: متاسفانه فضای مجازی فضای مطلوبی نیست البته ما در برخورد با سایت‌ها و شبکه هایی که منشا داخلی دارند اقدامات بسیار مطلوبی انجام داده‌ایم اما وظیفه سازمان‌های دیگر بویژه وزارت ارتباطات در بحث برخورد با شبکه‌ها و سایت‌های خارجی بسیار مهم است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ناجا در بحث پیشگیری از ویروس کرونا افزود: با تمام امکانات و ظرفیت در کنار وزارت بهداشت و درمان هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

حتما بخوانید:  روزنامه اصولگرا علیه رائفی‌پور: عوام‌فریب است

فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز با سفر به قم با شماری از مراجع تقلید به مناسبت هفته نیروی انتظامی دیدار و گفت و گو کرد، از بیست و هفتم مهرماه تا دوم آبان ماه سال جاری به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده‌است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *