مکرون عقب‌ نشینی کرد؛  سوخت گران نمی‌شود مکرون عقب‌ نشینی کرد؛ سوخت گران نمی‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مکرون عقب‌ نشینی کرد؛ سوخت گران نمی‌شود

مکرون عقب‌ نشینی کرد؛ سوخت گران نمی‌شود

خبرگزاری ایسنا: منابع خبری مطلع، از تصمیم دولت فرانسه برای تعلیق افزایش مالیات بر سوخت خبر در این کشور خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی منابع در دولت این کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهور با عقب‌نشینی در مقابل معترضان، تعلیق اجرای افزایش مالیات بر سوخت را اعلام می‌کند. اعتراضات در فرانسه روز دوشنبه نیز برای سومین هفته متوالی با حضور دانش‌آموزان و آمبولانس‌ها در خیابان‌های پاریس ادامه یافت.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تصمیم دولت در تعلیق افزایش قیمت سوخت در جلسه امروز حزب “جمهوری به پیش” ماکرون اعلام خواهد شد.

مکرون عقب‌ نشینی کرد؛  سوخت گران نمی‌شود

فرانس ۲۴ نیز اعلام کرد دولت نشست امروز با معترضان جلیقه زرد را لغو کرده است.

اگرچه امانوئل ماکرون گفته بود که در مقابل اعتراضات کوتاه نمی‌آید اما دولت معتقد است که باید مصالحه نشان داد.

در همین حال هزاران تن از محصل‌های دبیرستانی فرانسه دوشنبه به کلاس‌های درس نرفته و به اعتراضات جلیقه زردها در سراسر فرانسه ملحق شدند که پلیس ضد شورش با گاز اشک‌آور به استقبال این نوجوانان رفت.

رانندگان آمبولانس‌ها نیز با بستن خیابان منتهی به پارلمان به جمع معترضان پپیوستند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از ۱۷ نوامبر گرفتار آشوب جلیقه زردها شده است که چالشی دشوار برای این رهبر ۴۰ ساله محسوب می‌شود و این وضعیت از آن جهت حائز اهمیت است که او تلاش داشت با معضل افت محبوبیت خودش در بحبوحه اصلاحات اقتصادی که از دید منتقدان به نفع قشر ثروتمند است، مقابله کند.

جنبش جلیقه زردها که حامیانش طیف سنی، شغلی و جغرافیایی متفاوتی دارند، در ابتدا با اعتراضات خودجوش آنلاین به افزایش بهای سوخت آغاز شد اما اندک اندک به اعتراضات گسترده‌تر به افزایش هزینه‌های زندگی که طبقه متوسط جامعه را تحت فشار می‌گذارد، تبدیل شد. اعضای این جنبش عمدتا از طبقه متوسط و قشر کارمندان حومه‌نشینی هستند اما عناصر افراطی هم در میان آنها دیده می‌شود. دولت فرانسه به دنبال راهی برای مدیریت این بحران است.

حتما بخوانید:  سفیر هلند به وزارت خارجه احضار شد

ماکرون تاکید دارد افزایش مالیات سوخت بخشی از راهکار مقابله با تغییر آب و هوایی است و قصد دارد تا رانندگان فرانسوی را به تبدیل خودروهای گازوئیلی به مدل‌های کمتر آلاینده ترغیب کند. او شنبه تاکید کرد از اهداف سیاستش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *