میلیاردر بریتانیایی راهی سفر فضایی شد میلیاردر بریتانیایی راهی سفر فضایی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / میلیاردر بریتانیایی راهی سفر فضایی شد

میلیاردر بریتانیایی راهی سفر فضایی شد

یورو نیوز: سِر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین از جمله شرکت فضایی «ویرجین‌گلکتیک» روز یکشنبه ۲۰ تیر (۱۱ ژوئیه) از پایگاه عملیاتی شرکت ویرجین در بیابان‌های نیومکزیکوی آمریکا رهسپار فضا شد.

به این ترتیب او با عملی کردن این ماموریت آن هم ۹ روز زودتر از سفر برنامه‌ریزی شده برای جف بزوس مالک آمازون، توانست در مسابقه فضایی میلیاردرها برنده شود.

میلیاردر بریتانیایی راهی سفر فضایی شد

سفر برانسون با فضاپیمای شرکت خودش که «SpaceShipTwo»» نام دارد، انجام شد و دو خلبان و سه عضو دیگر شرکت «ویرجین‌گلکتیک» نیز او را همراهی کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت «ویرجین‌گلکتیک» این پرواز یک ساعته که با هدف ترویج گردشگری فضایی برنامه ریزی شده، در سه مرحله عملی می‌شود:

ابتدا هواپیما از باند بلند شده و پس از رسیدن به ارتفاعی ویژه، دستگاهی در آن فعال می‌شود که دارای موتورهایی است که می‌تواند مسافران را تا فاصله ۵۵ مایلی زمین ببرد؛ یک پرواز زیرمداری که سرنشینان می‌توانند در جریان آن، هم مناظر زیبای سیاره زمین از فضا را ببینند و هم بی‌وزنی را تجربه کنند. فرود این فضاپیما نیز بار دیگر به کمک دو خلبانی که گروه را همراهی می‌کنند، ممکن می‌شود.

به این ترتیب شیوه پرواز این فضاپیما و رسیدن آن به فضا، بسیار متفاوت با شیوه پرواز فضاپیماهای شرکت‌های «بلو اوریجین» و «اسپیس ایکس» یعنی استفاده از موشک است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  مصطفی زمانی: حاضرم پول شهرزاد را برگردانم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *