ناجا: بی‌حجابی از خارجِ مرزها هدایت می‌شود ناجا: بی‌حجابی از خارجِ مرزها هدایت می‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ناجا: بی‌حجابی از خارجِ مرزها هدایت می‌شود

ناجا: بی‌حجابی از خارجِ مرزها هدایت می‌شود

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرمانده ناجا با اشاره به برخورد با بی‌حجابی چه در خودرو و چه در معابر عمومی، تاکید کرد: طرح ناظر محدود به خودرو نیست.

اجرای طرح «ناظر» برای برخورد با بی‌حجابی

 سردار ایوب سلیمانی:

نیروی انتظامی نمی‌تواند به مردم بگوید هر جرم مشهودی که در جامعه رخ می‌دهد، به من مربوط نیست.

(با بیان اینکه یکی از این جرایمی که قانون‌گذار مصوب کرده، کشف حجاب در معابر عمومی است): پلیس معتقد است علاوه بر اینکه اصل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بحثی ذاتاً اجتماعی محسوب می‌شود، اما حاصل سوغات غرب و بی توجهی‌ها در داخل کشور است که دشمن قصد دارد از این طریق به ما ضربه وارد کند.

ترویج مفاسد اخلاقی و اجتماعی، یکی از برنامه‌های دشمن در کشور است که این کار را حساس‌تر و جدی تر می‌کند؛ پلیس به کشف حجاب به عنوان پدیده اجتماعی نگاه نمی‌کند و به این نتیجه رسیده که از خارج از کشور این موضوع هدایت می‌شود. مطابق قانون، کشف حجاب جرم محسوب شده و پلیس موظف به برخورد با بی حجابی چه در خودرو و چه در معابر عمومی است.

۹۰ درصد جامعه به اصل حجاب به عنوان صیانت از ارزش‌ها اعتقاد دارند و آن را می‌پذیرند؛ ما با این تعداد مشکل نداریم، آنان حق دارند از مسئولان نظام در این رابطه مطالبه کنند و ما بایستی زمینه زندگی سالم برای آنان فراهم کنیم.

معتقدیم آن اقلیتی که براساس قانون کشور مرتکب جرم می‌شوند همانند قاچاق مواد مخدر، قتل، احتکار ارزاق عمومی و… بنا به مطالبه مردم از پلیس بایستی با این گونه مجرمان برخورد شود.

وی میانگین موفقیت طرح ناظر را بیش از ۵۰ درصد در سطح کشور برشمرد و گفت: طرح مذکور منحصر به خودرو نیست.

حتما بخوانید:  پادشاه تایلند با ۲۰ هم‌بالین قرنطینه شد!

 هر گاه طرح مقابله از سوی نیروی انتظامی در یک مورد به اجرا گذاشته می‌شود، برخی‌ها به دنبال جوسازی هستند و این بی انصافی است که به این بحث‌ها توجه نمی‌کنند و می‌گویند شما کار دیگری ندارید همین یک کارتان مانده در حالی که وظیفه پلیس است با تمام وجود با بی قانونی برخورد کند و در این مورد کوتاه نمی آییم.

طرح دریا با هدف ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندانی که از اقصی نقاط کشور به خطه سرسبز شمال سفر می‌کنند، در تفرج گاه‌ها، محورها و معابر و نیز سواحل دریا اجرا می‌شود.

نیروی انتظامی اگر با جرم و تخلفاتی روبه رو شود آن را به مراجع قضائی و مسئولان امر در حوزه حاکمیت منعکس می‌کند؛ با توجه به نوع جرم برخوردهای متفاوت نیز صورت می‌پذیرد.

(در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مهم‌ترین مشکلات مربوط به پلاژهای خصوصی است و پلیس در این رابطه چه اقدامی انجام داده است): پلیس مانع کسب درآمد و منکر کار آنها نیست اما خواستار رعایت قانون در اینگونه موارد است؛ هرچند مشکلات حادی در این زمینه وجود ندارد اما انتظار این است که قانون بهتر از این رعایت شود که شاهد روند رو به رشد در این زمینه هستیم.

(با اشاره به اجرای سه ماهه طرح تابستانه دریا): در صورت تخطی بخش خصوصی از مقررات تعیین شده، به مراجع صلاحیت دار معرفی می‌شود البته پلیس علاقه‌مند است به این مراحل کشیده نشود و نیازی به استفاده از این گونه اختیارات نباشد.

پلیس با بسیج دریابانی سعی می‌کند درهمه سواحل با کمک گرفتن از نیروهای مردمی حضوری فعال داشته باشد؛ استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از گذشته مورد نیاز است چرا که مجموع تفرجگاه‌هایی که مردم استفاده می‌کنند بیشتر از اماکنی است که شناسنامه دارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *