نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد

نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد

خبرگزاری ایسنا: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۹ یکشنبه ۳۰ شهریور اعلام و انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر آغاز شد.

در کنکور امسال در گروه آزمایشی ریاضی و فنی تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب، در گروه آزمایشی تجربی تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

در آزمون سال ۹۹ تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته ۸۵۸ هزار و ۹۷۴ نفر در یک گروه و یک میلیون و ۳۹ هزار و ۵۳ داوطلب در چند گروه پذیرفته شدند که از این تعداد هم ۴۵۹ هزار و ۴۴۱ نفر یعنی معادل ۵۳/۵ درصد انتخاب رشته نهایی را انجام داده‌اند.

اولین روز فرایند برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با رقابت بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیش از ۷۷۷ حوزه امتحاتی تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد و این فرایند با رقابت سایر گروههای آزمایشی تا روز شنبه اول شهریور ادامه یافت.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  بازداشت ناخدا و یکی از افسران نفت‌کشِ ایرانی

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *