نماینده اراک: اولویت ما گرانی است نه سگ‌گردانی نماینده اراک: اولویت ما گرانی است نه سگ‌گردانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده اراک: اولویت ما گرانی است نه سگ‌گردانی

نماینده اراک: اولویت ما گرانی است نه سگ‌گردانی

ایسنا: یکی از امضاکنندگان طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک گفت که این طرح در اولویت کار مجلس نیست.

نماینده اراک: اولویت ما گرانی است نه سگ‌گردانی

محمدحسن آصفی:

* تا زمانی که مشکلات مربوط به کاهش ارزش پول ملی، بیکاری، گرانی، تورم و مسکن حل نشود ما سراغ چنین طرح‌هایی نمی‌ رویم.

* (با اشاره به انتقادات مربوط به محتوای طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک»): مجلس بیش از ۷۰۰ طرح را در نوبت بررسی دارد؛ از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی گرفته تا مسائل مختلف. نمایندگان هم در سرکشی هایی که از حوزه‌های انتخابیه می‌کنند و ارتباطی که با مردم دارند، خواسته هایی از آنها مطرح می‌شود و مشکلاتی بیان می شود. در همین راستا نمایندگان با کارگروه های خود جلساتی برگزار می‌کنند و در نهایت موضوع را در قالب سوال، تذکر یا طرح مطرح می‌کنند.

* اینطور نیست که بگوییم این موضوع در حال حاضر اولویت دارد. چنین چیزی در اولویت نیست و جزو طرح های عادی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته است. مسائلی مثل مسائل اقتصادی، اشتغال، بیکاری و گرانی در اولویت کار ماست و چنین چیزی اولویت ندارد. این طرح هم جزو طرح‌هایی است که از مجالس قبل بوده و نمایندگان امضا جمع کرده اند و آن را در دستور کار گذاشتند. چیزی نیست که بگوییم قرار است فردا مجلس به این موضوع رسیدگی کند بلکه طرحی تهیه شده و نیاز است که قانونی در این زمینه وجود داشته باشد ولی اولویت ندارد.

*  طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» مثل سایر طرح‌های عادی در نوبت قرار دارد همچنان که ۶۰۰ تا ۷۰۰ طرح در نوبت بررسی است و بعید می دانم اصلاً در این مجلس به آن نوبت برسد. اولویت مجلس امروز اشتغال، گرانی، تورم، مسکن و بیکاری است. این طرح هم جزو مسائل اجتماعی است که نمایندگان برای آن طرحی را تهیه و امضا کردند و جزو طرح‌های عادی است. با توجه به مشکلاتی که ما در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی داریم بعید است نوبت رسیدگی به آن در این دوره برسد.

حتما بخوانید:  شجاع، پرسپولیس را دوازده نفره کرد

*  در مورد محتوا هم فعلاً چنین چیزی نوبتش نیست که بخواهیم روی آن صحبت کنیم. الان مسائل اقتصادی اولویت کار مجلس است. حتما در آینده ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. خود من ۲۵۰ طرح را در حوزه های مختلف اقتصای و فرهنگی امضا کرده ام و این هم یکی از آنهاست.

* این طرح هم مثل صدها طرح دیگر در نوبت است. به هر حال وقتی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه می روند و گلایه‌های مردم را می‌شنوند بر اساس وظیفه نمایندگی خود پیش‌نویس طرحی تهیه می کنند تا بعدا به قانون تبدیل شود.

* این ضرورت در مورد اینکه بالاخره موارد قانونی در این زمینه وجود داشته باشد هست ولی این موضوع اولویت‌دار نیست و فعلا ما اولویتی برای وضع قانون در مورد سگهای ولگرد و خانگی نداریم. اولویت ما در کشور رسیدگی به موضوع کاهش ارزش پول ملی، بیکاری، گرانی، تورم و مسکن مردم است و تا این مشکلات حل نشود ما سراغ چنین طرح‌هایی نمی‌ رویم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *