نماینده ماهشهر: آب خوزستان، قابل استفاده نیست نماینده ماهشهر: آب خوزستان، قابل استفاده نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده ماهشهر: آب خوزستان، قابل استفاده نیست

نماینده ماهشهر: آب خوزستان، قابل استفاده نیست

خبرگزاری ایلنا: نماینده مردم ماهشهر،بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان با بیان اینکه رود کارون وضعیت اسفناکی دارد و در برخی نقاط فاضلاب وارد آن می‌شود، گفت: ما در تابستان امسال حتما قطعی آب خواهیم داشت، حتی اکنون نیز در برخی نقاط آب جیره بندی شده است.

علی گلمرادی با اشاره به وضعیت آب استان خوزستان اظهار داشت: متاسفانه استان خوزستان به علت خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی شرایط خوبی ندارد و با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است.

وی با بیان اینکه آب موجود هم به لحاظ بهداشتی قابل استفاده نیست، افزود: در خیلی نقاط استان حتی آب لوله‌ها برای شست‌وشوی البسه و ظروف هم استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم ماهشهر،بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه عمده آب استان خوزستان از کارون تامین می‌شود، تصریح کرد: طرحی در استان در دستور کار است که آب شرب ماهشهر، بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان از کارون ۳ و کوثر تامین شود اما اجرایی شدن این طرح ۵ سال به درازا می‌کشد.

وی با بیان اینکه به خاطر سدهای بالادستی و کمبود آب مخازن سدها در منطقه بحران حاکم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر کشاورزی استان به دلیل عدم امکان رهاسازی آب از بالادست رو به تعطیلی بوده و به مخاطره افتاده است.

گلمرادی گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شده شاهد نگرانی باشیم به این دلیل است که در کشور سند جامع مدیریت آب نداریم و متاسفانه به علت بی‌برنامگی به جانمایی خیلی از صنایع، کارخانجات و تاسیسات توجه نکردیم و مولفه آب را به عنوان ضرورت لحاظ نکردیم.

حتما بخوانید:  بازداشت سه متهم در پرونده حادثه اردوی گرجستان

وی با بیان اینکه در تابستان و فصل گرما مصرف آب بالا می‌رود و شرایط سخت‌تر شده و مشکلات جدی‌تر می‌شود، افزود: در حال حاضر رود کارون وضعیت اسفناکی دارد و در برخی نقاط فاضلاب وارد آن می‌شود تصفیه‌خانه‌ها فرسوده شده و استاندارد نیستند، توسعه جمعیت هم به گونه‌ای است که تاسیسات قدیمی پاسخگوی جمعیت امروزی نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر نقاط خوزستان با مشکل مواجه است، اظهار داشت: ما در تابستان امسال حتما قطعی آب خواهیم داشت، حتی اکنون نیز در برخی نقاط آب جیره بندی است و در ساعات مشخصی در برخی شهرستان‌ها از جمله امیدیه و هندیجان آب قطع است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *