نماینده مجلس: خیلی‌ از مهاجرین دنبال بازگشت‌اند نماینده مجلس: خیلی‌ از مهاجرین دنبال بازگشت‌اند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده مجلس: خیلی‌ از مهاجرین دنبال بازگشت‌اند

نماینده مجلس: خیلی‌ از مهاجرین دنبال بازگشت‌اند

انتخاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: علت مهم افزایش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور، به دلیل آن است که بیگانگان برای شهروندان ایرانی، خارج از کشور را مدینه فاضله تبلیغ می‌کنند. مردم نباید این تبلیغات دروغ بیگانگان را باور کنند.

مهدی عیسی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان جزییات غرق‌شدن خانواده ایرانی در مسیر مهاجرت به انگلستان قرار دارید، گفت: خیر من هنوز در خصوص جزییات این اتفاق خبر و توضیحی دریافت نکردم. یک دلیل این مساله مربوط به آن است که اگر این اتفاق در مرز کشورهای همسایه مانند ترکیه رخ داده بود، اطلاع‌رسانی بهتری وجود داشت ولی چون در کشوری مانند انگلستان این اتفاق رخ داده، اطلاعات کافی به ما مخابره نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا طی یک دهه اخیر شاهد افزایش مهاجرت از جمله مهاجرت قاچاقی هستیم و شهروندان با علم به خطر مالی و جانی این نوع مهاجرت‌ها باز هم به آن تن می‌دهند، تصریح کرد: به دلیل آن است که بیگانگان برای شهروندان ایرانی، خارج از کشور را مدینه فاضله تبلیغ می‌کنند. طی همین مدت کوتاهی که من عضو کمیسیون اجتماعی هستم، مراجعات زیادی به من شده است و خیلی از کسانی که مهاجرت کردند، ابراز پشیمانی کرده و خواستار بازگشت به ایران هستند.

نماینده مجلس: خیلی‌ها از مهاجرت پشیمانند

وی افزود: طی چند روز گذشته نیز یک خانواده از آمریکا و یک نفر از استرالیا و یک نفر از هلند از من خواستند که کمکشان کنم تا بتوانند به ایران بازگردند. این افراد فکر می‌کردند که اگر به خارج از کشور بروند چنان و چنین می‌شوند ولی حالا دیدند که همه کشورها مانند ما مشکل دارند. هفته گذشته یک شخصی با من تماس گرفت و گفت که در ایران خانه و کار داشته و شرایطش در ایران بد نبوده ولی حالا مهاجرت کرده و در یک کمپ و در یک سالن مشترکا با چند خانواده عرب زندگی می‌کند و همسرش هم باردار است. متاسفانه هنوز برخی از مردم ما فکر می‌کنند که مرغ همسایه غاز است.

حتما بخوانید:  میرسلیم به مطهری: مجلس جای درآمدزایی نیست!

عیسی‌زاده در واکنش به این موضوع که بخشی از مهاجران قشر ضعیف جامعه هستند و این نشان‌دهنده نگرانی و دغدغه آنان برای معیشت خودشان بوده که تصمیم به مهاجرت گرفتند، گفت: باید بپذیریم که بالاخره برخی مشکلات اقتصادی مانند بیکاری و تورم نیز باعث شده تا وضعیت معیشتی مردم نگران کننده باشد و برخی نیز به همین دلیل فکر کنند که اگر مهاجرت کنند، می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند.

وی افزود: من در مجموع فکر می‌کنم که بخش زیادی از مهاجران ایرانی در خارج از کشور، دوست دارند که به کشور خودشان برگردند و از مهاجرت خودشان پشیمان هستند. ضمنا فراموش نکنید که همه مهاجران کشور ما افراد ضعیف یا نخبگان علمی نیستند، بخشی از مهاجران کسانی هستند که اتفاقا شرایط مالی و جایگاه اجتماعی آبرومندانه و مناسبی دارند ولی فکر می‌کنند در خارج از کشور زندگی آنان متحول می‌‌شود و وقتی هم که رفتند متوجه اشتباه خودشان می‌شوند و دنبال راهی برای بازگشت هستند.

به گفته وی، کشورهای بیگانه همیشه طوری در تبلیغات خودشان عمل می‌کنند که انگار فضای ایران آلوده و بد است ولی خودشان را مدینه فاضله تعریف می‌کنند و هیچ ایرادی بر خودشان قائل نیستند. مردم نباید این تبلیغات دروغ بیگانگان را باور کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *