نماینده مجلس: ضمانتی درباره قیمت بنزین نیست نماینده مجلس: ضمانتی درباره قیمت بنزین نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده مجلس: ضمانتی درباره قیمت بنزین نیست

نماینده مجلس: ضمانتی درباره قیمت بنزین نیست

مجله اینترنتی فراز: مدتی است بحث بر سر گرانی بنزین باز هم داغ شده است و هراس اینکه دوباره دولت در واپسین روزهای کارش قیمت بنزین را افزایش دهد همراه مردم است.

گفتنی است در سال ۹۸ دولت بدون اطلاع قبلی بنزین را گران کرد و با اعتراض شهروندان روبه‌رو شد و البته گویا رییس جمهور و دیگر اعضای کابینه از این موضوع اطلاعی نداشته‌اند. افزایش قیمت بنزین به یک‌باره روی کرایه تاکسی‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی تاثیر زیادی داشت که به همین دلیل مردم دچار مشکلات عدیده در رفت و آمد شدند. البته ناگفته نماند که افزایش قیمت بنزین همواره در ایران با نارضایتی‌هایی همراه شده است.

نماینده مجلس: ضمانتی برای گران نشدن بنزین وجود ندارد

حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد شایعات به وجود آمده در مورد افزایش قیمت بنزین می‌گوید: «موضوع بنزین همواره برای شهروندان ایران مهم است و پیش از این هم مشاهده کردیم که تصمیمات دولت در مورد افزایش نرخ بنزین به حاشیه‌هایی را به وجود آورد. آنچه مشخص است و باتوجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و پایان کار این دولت که عمر زیادی برایش باقی نمانده است، پیش‌بینی نمی‌شود که افزایش قیمت بنزین نداریم اما اینکه فردا یا در دولت جدید چه اتفاقی بیفتد من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. احتمال دارد در دولت آینده تصمیمات جدیدی در این خصوص اعمال بشود.»

او با یادآوری گفته رئیس جمهور در مورد اینکه از افزایش قیمت بنزین اطلاعی نداشت ادامه می‌دهد: «تصمیمات در خصوص افزایش قیمت بنزین در دولت گرفته می‌شود. وقتی رییس جمهور از اینکه چه زمانی ممکن است بنزین گران شود ابراز بی‌اطلاعی می‌کند من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس نمی‎توانم به طور قطع به شما بگویم که این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد یا خیر، فقط می‌توانم بگویم که افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت کنونی قرار ندارد».

حتما بخوانید:  جزئیات تنش هوایی میان ایران و آمریکا در بیروت

از سخنان این عضو کمیسیون انرژی مجلس این‌گونه بر می‌آید که هیچ ضمانتی وجود ندارد که قیمت بنزین ثابت بماند و آینده قیمت بنزین مانند بسیاری از مسایل دیگر هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

این حرف و حدیث‌ها در حالی قوت گرفته است که چندی پیش فاطمه کاهی، سخنگوی پخش فرآورده‌های نفتی افزایش قیمت بنزین را شایعه خوانده بود و قویاً هرگونه تغییر قیمت در بنزین را تکذیب کرد و پس از آن بود که رسانه‌ها به این تکذیبیه دامن زدند زیرا در سال ۹۸ هم دولت بارها افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده بود.

گفتنی است چندی است گفته می‌شود قیمت بنزین ممکن است به ۲۰ هزار تومان هم برسد و این خبرهای ضد و نقیض ترس عمومی ایجاد کرده است که از سویی تکذیب می‌شود و از سویی مسوولان صرفاً درباره روز یا در نهایت درباره پایان دولت صحبت می‌کنند و درباره طولانی مدت هیچ نظری نمی‌دهند و همین ماجرا را ترسناک می‌کند چون تجربه جمعی ثابت کرده است وقتی کسی به قطع و یقین راجع به افزایش دراز مدت قیمت‌ها حرفی نمی‌زند قطعاً طوفانی در راه است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *