نماینده مهاباد: استیضاح روحانی ۷۴ امضاء می‌خواهد نماینده مهاباد: استیضاح روحانی ۷۴ امضاء می‌خواهد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده مهاباد: استیضاح روحانی ۷۴ امضاء می‌خواهد

نماینده مهاباد: استیضاح روحانی ۷۴ امضاء می‌خواهد

روزنامه اعتماد با جلال محمودزاده؛ نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره طرح استیضاح رییس‌ جمهور گفتگو کرده است.

مهمترین سخنان نماینده متقاضی استیضاح رییس‌ جمهور به شرح زیر است:

* از حدود ٣ ماه پیش به‌دنبال طرح استیضاح رییس‌جمهور بودیم. اما پس از بالاگرفتن مشکلات اقتصادی اخیر و بحران ارزی روی آیتم‌ها و محورهای استیضاح تجدیدنظر کرده و آیتم‌هایی را اضافه و مواردی را حذف کردیم. ما می‌دانیم طرح استیضاح و عدم کفایت رییس‌جمهور کار دشواری است که فقط برای طرحش نیازمند ٧۴ امضا است و تصویب و رای ‌آوردنش نیز نیازمند حداقل دوسوم به‌علاوه یک رای(١٨١ رای) است. بنابراین استیضاح رییس‌جمهور تنها در شرایطی به نتیجه خواهد رسید که همه گروه‌ها و جناح‌های داخل مجلس با یکدیگر همکاری کنند.

* در حال‌حاضر بیشتر شهروندان، به‌ویژه طبقات متوسط به پایین با مشکلات اساسی معیشتی مواجه هستند. مردم مناطق مرزی مناطق غرب و شرق کشور که در انتخابات به‌شدت از آقای روحانی حمایت کردند، درحال‌حاضر در اوج فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند. مرزها بسته شده و کوله‌بری و مراودات مرزی تعطیل شده و باعث و بانی این مشکلات دولت روحانی است.

* آقای روحانی به‌همراه مجموعه مدیریتی‌اش در این مدت نشان داده که توانایی اداره کشور را ندارد. اگر این توانایی را داشت، هر روز شاهد اعتراضات گسترده مردم و هجوم‌شان به ادارات نبودیم.

* (در پاسخ به سوال علت همه مشکلات دولت است؟) گفت: شاید مشکل در سایر حوزه‌ها و مسائل هم باشد اما دولت حداقل باید شهامت این را داشته باشد که مشکلاتش را با مردم درمیان بگذارد و مشکلات در حوزه‌های خارج از اختیاراتش را مطرح کند. رییس‌جمهور باید به مردم و به‌خصوص به کسانی که به او رای دادند، بگوید این مشکل‌ها را دارم و می‌توانم این بخش از مشکلات را حل کنم اما قادر به حل آن بخش دیگر نیستم. دولت باید با مردم شفاف باشد.

حتما بخوانید:  جهانگیری: امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت

* اگر همین وضع ادامه پیدا کند، به نفع مملکت، مردم و حکومت است که باعث شویم گروهی از شهروندان به خیابان‌ها آمده و شعار بدهند. به نظرم این رویه به نفع هیچ‌کدام از جناح‌ها نیست. متاسفانه دولت با مردم صادقانه برخورد نکرده است. از طرفی آقای روحانی به شعارهایی که در جریان انتخابات داده پایبند نبود و در بحث اقوام و مذاهب، حتی یک درصد از آنچه وعده داد را عملی نکرد.

* (در پاسخ به سوالی مبنی بر استیضاح رییس‌جمهور اقدامی نمادین است؟) گفت: خیر! این حرکت نمادین نیست. این حرکتی جدی است اما به این وابسته است که نمایندگان محترم مجلس تا چه میزان به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم توجه داشته باشند و این مشکلات را جدی بگیرند.

* مساله این است که حتی اگر یک وزیر را استیضاح کنیم، آقای روحانی فردی را شبیه به وزیر فعلی جایگزین می‌کند. در حال حاضر صحبت‌هایی در مورد تغییر وزیر اقتصاد و رییس‌کل بانک مرکزی به‌گوش می‌رسد. فکر می‌کنید قرار است چه کسی جایگزین این افراد شود؟! آقای طیب‌نیا که در دولت یازدهم وزیر اقتصاد بود و آن زمان هم با مشکلاتی روبرو بودیم و بنده یک بار درباره یکی از همین مشکلات از ایشان در مجلس طرح سوال کردم. آیا فکر می‌کنید طیب‌نیا بهتر از وزرای فعلی است؟!

* (در پاسخ به ایتکه طرح استیضاح رییس‌جمهور درحال حاضر چند امضا دارد؟) گفت: فعلا ١١ نفر امضا کرده‌اند. از هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا درمیان امضاکنندگان حضور دارند. اتفاقا از این ١١ نفر، ٧ نفر عضو فراکسیون امید هستند. بحث این طرح استیضاح به‌هیچ عنوان جناحی نیست. بحث دغدغه‌مندی برای مشکلات مردم است و هر نماینده‌ای که تشخیص دهد مشکلات مملکت ناشی از ناکارآمدی این دولت است، این طرح را امضا خواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *