نمکی: درباره واکسن کرونا، کاری می‌کنیم کارستان نمکی: درباره واکسن کرونا، کاری می‌کنیم کارستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نمکی: درباره واکسن کرونا، کاری می‌کنیم کارستان

نمکی: درباره واکسن کرونا، کاری می‌کنیم کارستان

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت گفت: اجازه نمی‌دهیم که این غرور ملی آسیب ببیند و خواهید دید که در زمینه واکسن کرونا هم کاری کارستان خواهیم کرد. اکنون دنیا قبول کرده است که ما یکی از پیشتازان عرصه واکسن‌سازی دنیا هستیم.

وزیر بهداشت: پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم

سعید نمکی:

* طوفانی که این بیماری در اوج تحریم برای جمهوری اسلامی ایران برپا کرد، قبل از اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گرفتارش شوند، فکر کردند که یکی از مواردی که در اوج تحریم، جمهوری اسلامی ایران را در گرفتاری‌های متعدد زمین خواهد زد، کروناست و تمام محاسبات‌شان هم درست بود. زیرا ما ۱.۶ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت داریم، اما به عنوان مثال فرانسه هفت تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ما یک میلیارد یورویی که مقام معظم رهبری فرمودند، حداکثر ۳۰ درصدش را تا انتهای شهریور دریافت کردیم، در حالی که انگلیسیها ۲۲ میلیارد پوند در عرض چهار ماه خرج کردند و آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار فقط در چهار ماه در سلامت خرج کردند. اما به لطف خدا و همت همه در کشور، وفاقی در کشور شکل گرفت که فقط در دفاع مقدس دیده‌ایم. البته در دفاع مقدس می‌دانستیم که دشمن از کجا می‌آید و مسیرها مشخص بود، اما در کرونا نمی‌دانستیم فردی که کنارمان نشسته است، می‌توانند بمب ویروس باشد.

* روزهای اول می‌دیدم که این بمب ویروسی در گوشه‌های این سرزمین منفجر می‌شود و گرفتار عرصه‌ای گسترده هستیم که از قم به اراک، از اراک به کاشان و سپس به گیلان و … می‌رود. از طرفی ما مملکتی با گستره چندین کشور اروپایی و با تنوع اقلیمی و فرهنگ بسیار بالا داریم. مدیریت این اقلیم پراکنده بسیار دشوار است.

حتما بخوانید:  سخنگوی دولت: قیمت فعلی دلار واقعی نیست

* در چنین شرایطی خدا تفضل فرمود و بندگان پاکیزه‌اش را مامور کرد که به وزیر بهداشت زنگ بزنند و بگویند که در این شرایط تنها نیستی و این دل من را تسلی می‌داد. اینکه خداوند یک بنده‌ای را قابل بداند که روزهای سخت مملکش را به او بسپارد و دستش را هم بگیرد، یک موهبتی است. بنابراین بحث مدیریت کرونا مدیریت وزارت بهداشت نیست، بلکه بحث مدیریت نظام جمهوری اسلامی است و با این اقدام به بیرون از مرزها سیگنالی دهیم که درست است که با دست بسته در این اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم، امتیاز آوردیم، از شما جلو بودیم. همین اکنون هم پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم.

* من همیشه غصه می‌خورم که حتی یک شهروند در هرکجای دنیا دچار بیماری و مرگ شود؛ حتی در سرزمین‌هایی که رهبرانشان ظالمانه‌ترین شیوه‌ها را بر ما تحمیل می‌کنند و ما را در بدترین شرایط می‌گذارند که همیشه می‌گویم بعد از آنچه بر امام حسین (ع) در کربلا روا داشتند، بر هیچ امتی چنین ظلمی را که امروز به ما می‌کنند، روا نداشتند. در روزهای اول ماسک و لباس را به فلان فرودگاه می‌آوردیم. دل خوش که شب می‌رسد، اما ساعت دو بامداد به من خبر می‌دادند که آمریکایی‌ها اجازه ندادند.

* واکسن آنفلوآنزا را یک ماه و نیم قبل از فرانسه به فرودگاه اسپانیا آوردیم که برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کنیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند. حال آمارهایی که پیش بینی کرده بودند در همه جا درست از آب درآمد به جز جمهوری اسلامی؛ این لطف و مرحمت خداوند است.

حتما بخوانید:  جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان «پدر خارجی»

 * ما در این مملکت دو ماهه رمدسیویر و فاویپیراویر را ساختیم. در عرض ۵۶ روز ونتیلاتور و ماسک را به اندازه‌ای تولید کردیم که می‌توانستیم صادر کنیم. اجازه نداده و نمی‌دهیم که این غرور ملی آسیب ببیند و خواهید دید که در زمینه واکسن کرونا هم کاری کارستان خواهیم کرد. اکنون دنیا قبول کرده است که ما یکی از پیشتازان عرصه واکسن‌سازی دنیا هستیم.

* من روزهای آینده را به شدت روشن‌تر از امروز می‌بینم و تردید ندارم که برگ‌های برنده قابل توجهی برای دنیا داریم که رو خواهیم کرد و این جسارت به دلیل اعتمادی ست که به لطف الهی دارم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *