هجوم ونزوئلایی‌های گرسنه به مرز کلمبیا هجوم ونزوئلایی‌های گرسنه به مرز کلمبیا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هجوم ونزوئلایی‌های گرسنه به مرز کلمبیا

هجوم ونزوئلایی‌های گرسنه به مرز کلمبیا

برترین‌ها: پس از آن که مرز ونزوئلا و کلمبیا پس از چهار ماه بازگشایی شد،هزاران نفر از مردم ونزوئلا برای تهیه آذوقه و دارو وارد کلمبیا شدند.

این مرز در با دستور نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری بسته شده بود چرا که او می‌خواست مانع ورود کمک‌های آمریکا شود.

هجوم ونزوئلایی‌ها به مرز کلمبیا برای تهیه آذوقه

در آن زمان خوآن گوآیدو که خود را رئیس‌جمهور قانونی و رئیس دولت موقت ونزوئلا خوانده، از آمریکا خواسته بود برای کمک به کمبود اقلام ضروری در ونزوئلا کمک‌های انسان‌دوستانه به مرزهای این کشور با کلمبیا و برزیل و مجموعه جزایری که از سرزمین‌های پادشاهی هلند است و مرز آبی با ونزوئلا دارد گسیل کند.

ونزوئلا که با رکود بی‌سابقه و فروپاشی نظام اقتصادی روبروست طی چند سال گذشته مشکلات فراوانی برای تامین غذا و دارو و حتی خدمات عمومی چون تامین برق و خدمات بهداشتی داشته است.

مصائب ناشی از این نابسامانی‌ها منجر شده چهار میلیون نفر از مردم این کشور به کشورهای همسایه پناه ببرند.

خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت تلاش فراوانی انجام داد تا این اقلام ضروری را وارد کشورش کند اما نیکلاس مادورو با دستور بستن مرزهای ونزوئلا با برزیل، کلمبیا و جزایر هلندی، مانع این کار شد.

اکنون مرزهای ونزوئلا با برزیل و کلمبیا بروی هزاران نفر از مردم مناطق مرزی باز شده هر چند مقام‌های جزایر آروبا می‌گویند مرز این جزیره تحت سلطه هلند همچنان بسته است.

هجوم ونزوئلایی‌ها به مرز کلمبیا برای تهیه آذوقه

بسته ماندن این مرزها دردسرهای فراوانی برای ساکنان شهرهای مرزی ونزوئلا با برزیل و کلمبیا ایجاد کرده بود و حتی در جریان درگیری ماموران با معترضان در این مناطق چند غیرنظامی کشته شدند.

حتما بخوانید:  احتمال محدودیت‌های کرونایی ویژه در شب یلدا

نیکلاس مادورو در توییتر ضمن اعلام بازگشایی مرز علت بسته ماندن آن را به گردن آمریکا انداخت و اقدامات کاخ‌سفید را یک جنگ اقتصادی نامید و گفت: “ما مردم صلح‌طلبی هستیم که با اقتدار از استقلال و اراده خود دفاع می‌کنیم.”

در همین حال، آنجلینا جولی، هنرپیشه آمریکایی که سفیر حسن نیت کمیساریای پناهندگان سازمان ملل هم شده با اضطراری خواندن اوضاع پناهجویان ونزوئلایی از جامعه جهانی خواسته برای کمک به کلمبیا، اکوادور، پرو و کشورهایی که میزبان پناهندگان ونزوئلایی شده‌اند، همکاری کنند.

دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌او‌ام) در گزارشی مشترک اعلام کردند که اکنون ونزوئلایی‌ها بزرگترین جمعیت پناهندگان جهان را که همگی از یک کشور متواری شده‌اند تشکیل می‌دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *