همتی: تحریم‌ها، مانع خرید واکسن کرونا شده است همتی: تحریم‌ها، مانع خرید واکسن کرونا شده است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / همتی: تحریم‌ها، مانع خرید واکسن کرونا شده است

همتی: تحریم‌ها، مانع خرید واکسن کرونا شده است

برترین‌ها: رئیس کل بانک مرکزی گفت: از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

عبدالناصر همتی در یادداشتی به بیان توضیحاتی درخصوص تلاش ایران برای خرید واکسن کرونا پرداخت و تأکید کرد: برخی نادانسته یا مغرضانه ، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند ، و تنها به ادعای دروغین آمریکا بر عدم محدودیت برمعاملات دارو تاکید میکنند.

همتی: برای خرید واکسن کرونا مشکل داریم

برای ثبت درحافظه تاریخی می گویم:

 اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشور های همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است.

 از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی ازمسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز ، به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

 کره جنوبی،بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خرید های بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا درهنگام انتقال بدهد.

صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و‌ علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

 البته ، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

حتما بخوانید:  مرگ ۲ کودک بر اثر مصرف سوسیس و کالباس فاسد

خریدواکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قراردارد. اخبارواصله درخصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *