همه به دنبال مقصر ماجرای پویول؛ تقاضای ۶۰۰ میلیونی، حواشی عادل یا نقش ضدانقلاب؟! همه به دنبال مقصر ماجرای پویول؛ تقاضای ۶۰۰ میلیونی، حواشی عادل یا نقش ضدانقلاب؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / همه به دنبال مقصر ماجرای پویول؛ تقاضای ۶۰۰ میلیونی، حواشی عادل یا نقش ضدانقلاب؟!

همه به دنبال مقصر ماجرای پویول؛ تقاضای ۶۰۰ میلیونی، حواشی عادل یا نقش ضدانقلاب؟!

بلوای پویول ادامه دارد و روزنامه های صبح تهران هرکدام از نگاه خود به این ماجرا پرداخته اند.

جوان: به بهانه موی پویول انقلاب را هدف گرفتند

این خبر غیررسمی که ظاهر پویول و موی بلند او سبب شده تا جلوی ورود او را بگیرند. موجی از حملات رسانه‌ای در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فضای مجازی را دربرمی گیرد. برخی منابع غیررسمی هم اعلام می‌کنند موضوع مو‌های پویول نیست و به رقمی مربوط می‌شود که قرار بوده به او برای حضور در برنامه بپردازند. به نظر می‌رسد دلیل دوم منطقی‌تر باشد چراکه به قول یکی از دوستان مرحوم آغاسی نیز در دهه ۷۰ وقتی در رسانه ملی شعر می‌خواند زلف‌های بلندی داشت و طی سال‌های اخیر هم خیلی‌ها در برنامه‌های مختلف سیما با زلف بلند حاضر شده‌اند و مشکلی هم پیش نیامده است، ضمن اینکه پویول اساساً ایرانی هم نیست. اما از همه عجیب‌تر سکوت رسانه ملی و نظاره کردن موجی است که علیه انقلاب ایجاد شده است.

این اصلاً خوب نیست که انقلاب اسلامی در چهلمین سالگردش متهم شود به اینکه به خاطر موی یک خارجی او را به برنامه راه نداده‌اند. اینجا لازم است برای صیانت از انقلاب در میان افکار عمومی به سرعت روابط عمومی سازمان یا هر شخص حقیقی دیگری واکنش نشان داده و فضای غبار آلود را شفاف نماید. اگر این کار را نکرد یا به موقع واکنش نشان نداد دود این انفعال و بی‌عملی به طور قطع به چشم انقلاب می‌رود. این انفعال اولین بار نیست که به اعتبار رسانه ملی خدشه وارد می‌کند. در ماجرای ضبط برنامه از مرحوم ناصر ملک‌مطیعی هم همین اتفاق افتاد.

حتما بخوانید:  اعزام به زندان تا تامین وثیقه و کفالت ممنوع شد

جام جم: ۶۰۰ میلیون تومان می خواست

شب بازی با اسپانیا و ساعاتی پیش از آغاز برنامه، خبر رسید که از حضور کارلس پویول در این برنامه جلوگیری به‌عمل آمده و شنیده شد که عادل فردوسی‌پور نیز به همین خاطر با حالت قهرآمیز از حضور در برنامه زنده خودداری کرده است.

آقای مجری زمانی هم که در برنامه حاضر شد با گلایه از این برخورد عنوان کرد، تلاش می‌کند به خاطر مخاطب این اتفاق رقم بخورد.

بنابر اطلاع هزینه حضور پویول در برنامه «2018» رقمی حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. این ماجرا را البته از زاویه دیگری نیز می‌توان بررسی کرد، حضور و نقش واسطه و دلال‌هایی که از حضور چهره‌ها و ستاره‌های فوتبال سود کلانی می‌برند. در این رابطه به‌نام فردی بر می‌خوریم که ارتباط او با چهره‌های فوتبالی کشور اسپانیا عجیب است.

با مرور تصاویر صفحه شخصی این واسطه عکس او با ساموئل اتوئو، لویس فیگو و… به چشم می‌آید. این در حالی است که پس از انتشار خبر واسطه‌گری او در شبکه‌های اجتماعی، او صفحه‌اش را با بیش از ۱۲ هزار نفر دنبال‌کننده، از حالت عمومی به‌صورت خصوصی درمی‌آورد.

خروج ارز از کشور برای دعوت از چهره‌هایی که کمترین اطلاعاتی از فوتبال ایران دارند، آن هم از سوی برنامه‌سازان تلویزیونی و عنوان کردن این‌که این هزینه‌ها از سوی اسپانسر تامین می‌شود چه توضیحی دارد؟

فرهیختگان:فردوسی پور هوچی گر و پرحاشیه است

البته طرفداران پیگیر فوتبال ایران و حواشی آن که دوشنبه‌شب‌ها، پای شبکه سه و برنامه «نود» نشستند، ناآشنا با این شکل دوئل و جدل‌ها بین فردوسی‌پور با مدیران نیستند. مجری برنامه نود، به لطف حضور مستمرش در فضای رسانه ملی و متخصص شدن در مواجهه با مدیران این رسانه، یاد گرفته که روش در عمل انجام‌شده قراردادن مدیران را به خوبی پیاده کند. اما این شکل تعامل در برنامه‌سازی ویژه جام جهانی که مخاطبی به مراتب گسترده‌تر و عام‌تر از برنامه نود دارد، واقعا جای سوال دارد.

حتما بخوانید:  موبایل سامسونگ با سه دوربین در پشت گوشی

اینکه مصادیق دعواهای سازمانی روی آنتن و بین عموم مردم مطرح می‌شود نه‌تنها باعث تلخ کردن اوقات مخاطبان رسانه ملی می‌شود بلکه فرصت‌سوزی در شناساندن ظرفیت اجتماعی فوتبال به مخاطبان عام‌تر فوتبال این روزهای تلویزیون است.

برنامه‌سازان فوتبال ۲۰۱۸ به پویول که به تهران سفر کرده بود و نتوانست به تلویزیون بیاید، گفتند به خاطر وضعیت ظاهری‌اش، نمی‌تواند در تلویزیون ایران حضور داشته باشد و او هم در گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی، این مساله را مطرح کرد؛ مساله‌ای که می‌توانست به تسامح موقت مدیران صداو سیما با فردوسی‌پور پرحاشیه حل شود، با یک هوچی‌گری داخلی تبدیل به یک آبروریزی بین‌المللی شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *