همه قتل‌های ناموسی ایران در دو سال گذشته همه قتل‌های ناموسی ایران در دو سال گذشته | آوتاف
خانه / اخبار داغ / همه قتل‌های ناموسی ایران در دو سال گذشته

همه قتل‌های ناموسی ایران در دو سال گذشته

برترین‌ها: به بهانه‌ی سر بریدن ‎مونا حیدری در اهواز به دست شوهرش، در این رشتو که مریم لطفی، خبرنگار تهیه کرده برخی از ‎قتل‌های ناموسی که در دو سال گذشته و بعد از مرگ رومینا اشرفی انجام شد را مرور می‌کنم تا فاجعه یادمان بماند و رسیدگی جدی‌ به ‎لایحه منع خشونت علیه زنان و ‎طرح کودک همسری را مطالبه کنیم.

همه قتل‌های ناموسی ایران در دو سال گذشته

*رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی در ۳۱ اردیبهشت ۹۹ به جرم فرار از خانه با پسر مورد علاقه‌اش توسط پدرش در خواب با داس سر بریده شد. چند ماه بعد، مجازات پدر رومینا تنها ۹ سال حبس اعلام شد. پدر رومینا پیش از قتل تحقیق کرده بود و می‌دانست که در صورت انجام قتل فرزندش قصاص نخواهد شد.

*دو ماه بعد، ۲۵ خرداد ۹۹ ‎فاطمه برحی، توسط شوهرش در کنار رودخانه بهمنشیر در آبادان سر بریده شد. فاطمه و خواهرش عروس عمویی شده بودند که چند سال قبل،عمه‌یشان را به جرم خیانت سر بریده بود. فاطمه به دلیل شکنجه‌های جسمی و روحی به قصد خروج از کشور از خانه فرار می‌کند اما موفق نمی‌شود و به خانه امنی در مشهد پناه می‌برد. اما پدر و مادرش به سراغش می‌روند. در راه برگشت به خانه پدر برای پاک کردن ننگ فرار به او سم می‌خوراند، اما با وساطت مادر او را به بیمارستان می‌برند و نجات می‌یابد. اما به آبادان که می‌رسند با تحریک خانواده شوهر، به دست شوهرش سر بریده می‌شود.

*۲۶ خرداد ۹۹ ‎ریحانه عامری، دختر ۲۵ ساله کرمانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال بود توسط پدرش کشته شد.قتل ریحانه حواشی زیادی داشت. پدر قتل ناموسی را گردن نگرفت و در اعترافاتش گفت که به دلیل مشاجرات خانوادگی به قصد ترساندن میله فلزی به سمت ریحانه پرتاب کرده و دختر کشته شده است.

حتما بخوانید:  استاد شجریان از بیمارستان مرخص شد

*روز قتل ریحانه، یک زن هم در آبادان به دست برادرش به قتل رسید. قاتل در اعترافاتش گفته بود که خواهرش را به دلیل روابط نامشروع و خیانت به شوهرش کشته و ده‌ها بار کارد سلاخی را به سینه و گردنش فرو برده تا از مرگ او مطمئن شود.

*مهر ۹۹ خبر قتل ‎زهرا نصوری دانش‌آموز دبیرستانی در شهر بنک از توابع شهرستان کنگان در استان بوشهر توسط برادرش بنابر دلایل ناموسی منتشر شد. گرچه فرمانده انتظامی شهرستان کنگان در مصاحبه قتل را تأیید نکرد و گفت ظن بر خودکشی این دختر است.

*۲۶ آذر ۹۹، اعظم، دختر ۲۱ ساله در نجف‌آباد اصفهان توسط پدرش خفه شد.دوستان اعظم که او را شیدا صدا می‌کردند گفتند برخی می‌گویند به‌خاطر دیر به خانه رفتن و برخی هم می‌گویند پدرش فهمیده یک نفر را دوست داشته و با او در ارتباط بوده او را کشته.خواهر اعظم هم سال قبل خودکشی کرده بود.

*۸ شهریور ۱۴۰۰ ‎مبیناسوری ۱۶ ساله، در استان لرستان که همسر یک روحانی بود با انگیزه ناموسی توسط یکی از اعضای خانواده‌ به قتل رسید. ۹ دی ‎نگین درویشی در شوشتر در استان خوزستان با شلیک اسلحه توسط همسرش به قتل رسید.او یک کودک سه ساله داشت و به‌دلیل درخواست طلاق کشته شد.

*تازه‌ترین خبر هم مربوط به قتل فجیع ‎#مونا_حیدری ۱۷ ساله و قربانی کودک همسری در اهواز است که به کشور ترکیه گریخته بود و بعد بازگرداندن او به اهواز، توسط شوهرش سر بریده شد.

*این‌ها روایاتی است که در دو سال گذشته اخبار و مستنداتش منتشر شده است. البته طی این دو سال چندین مورد خودکشی و خودسوزی زنان هم با دلایلی از جمله کودک همسری و خشونت خانوادگی رخ داده است که از ذکر آنها صرف نظر کردم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *