هوآوی، اولین قربانی جنگ اقتصادی آمریکا و چین هوآوی، اولین قربانی جنگ اقتصادی آمریکا و چین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هوآوی، اولین قربانی جنگ اقتصادی آمریکا و چین

هوآوی، اولین قربانی جنگ اقتصادی آمریکا و چین

خبرگزاری مهر: هفته قبل، دولت ترامپ با هدف تشدید جنگ تجاری با چین، فروش هرگونه اقلام به هواوی توسط شرکت‌های آمریکایی را بدون کسب مجوز از دولت ممنوع کرد. تبعیت گوگل از سیاست‌های تند کاخ سفید بدان معناست که هواوی تنها می‌تواند از نسخه عمومی اندروید استفاده کند و به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل دسترسی نخواهد داشت.

گوگل، هوآوی را فلج کرد تا بِرند برتر گوشی‌ شود

این اقدام گوگل باعث آسیب دیدن چرخه عرضه محصولات تازه هوآوی شده و ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را در جهان کند می‌کند، زیرا هواوی بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مذکور در جهان است.

تحول مذکور بر آینده دنیای گوشی‌های هوشمند نیز تأثیر جدی می‌گذارد و احتمالاً هواوی را به فکر طراحی یک سیستم عامل تلفن همراه مستقل خواهد انداخت. هواوی پیش از این هم از سرویس‌های رقیب اپلیکیشن‌های گوگل در چین پشتیبانی می‌کرد که به عنوان مثال می‌توان از وی چت و بایدو نام برد.

چین از سه سال قبل برنامه ریزی برای تولید سیستم عامل اختصاصی خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی اعلام کرده در صورت لزوم آن را مورد استفاده قرار خواهد داد. البته هواوی افزوده که کماکان مایل به همکاری با اکوسیستم‌های مایکروسافت و گوگل بوده و در حال حاضر سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته است.

بعد از اقدام گوگل در تحریم هوآوی و صطع دسترسی به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل، امروز هم اینتل و کوالکام با هوآوی قطع همکاری کردند.

به گفته منابع آگاه از امر، شرکت‌های بزرگ تراشه سازی از جمله اینتل، کوالکام، Xilinx و برودکام به کارمندانشان اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی هیچ محصولی در اختیار هوآوی قرار نمی‌دهند.

حتما بخوانید:  فحاشی خفیفِ عیله مکرون در روزنامه اصولگرا

روز گذشته نیز شرکت آلفابت اعلام کرد سخت افزار و برخی سرویس‌های نرم افزاری را برای هوآوی تأمین نمی‌کند. این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که روز جمعه دولت ترامپ شرکت هوآوی را در فهرست سیاه خود قرار داد. علاوه بر آن دولت آمریکا هوآوی را تهدید کرد که به شرکت‌های آمریکایی اجازه نمی‌دهد نرم افزار و نیمه رساناهای مورد نیاز این شرکت را تأمین دهند. آمریکا، هواوی را متهم کرده که در عملیات‌های خرابکاری به دولت چین کمک می‌کند.

این در حالی است که ممنوعیت فروش محصولات به هوآوی احتمالاً کسب و کار تراشه سازان بزرگ آمریکایی مانند شرکت Micron Technology را مختل می‌کند و راه اندازی شبکه اینترنتی ۵ جی در سراسر جهان را به تأخیر می‌اندازد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *