واعظی: چرا برای تزریق واکسن به خارج می‌روید؟ واعظی: چرا برای تزریق واکسن به خارج می‌روید؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واعظی: چرا برای تزریق واکسن به خارج می‌روید؟

واعظی: چرا برای تزریق واکسن به خارج می‌روید؟

ایرنا: رییس دفتر رییس جمهوری اولویت نخست دولت را تامین واکسن‌های مورد نیاز از خارج عنوان کرد و گفت: طبق وعده داده شده همه تلاش دولت این است تا واکسن داخلی در فصل بهار و اوایل تابستان تولید شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

واعظی: سفر به خارج برای تزریق واکسن غلط است

محمود واعظی:

* (درباره شفافیت توزیع واکسن های وارداتی، و وضعیت واکسن های تولید داخلی کشور): شفافیت در استفاده از واکسن هایی که الان در حال تزریق هستیم امر بسیار مهمی است و برای همین رییس جمهوری به وزارت بهداشت دستور داد به طور مرتب در این زمینه اطلاع رسانی کند.

*  اولویت نخست ما این است تا تولید داخلی انجام نشده، بتوانیم واکسن‌های مورد نیاز را با تایید وزارت بهداشت خریداری کنیم و تحویل وزارت بهداشت دهیم و این وزارتخانه هم واکسن ها را بر اساس همان جدول رایگان به مردم تزریق کند.

*در کنار این قضیه متوجه دو اتفاق شدیم، برخی در داخل می‌گویند که واکسن را در خیابان ناصرخسرو می‌خرند و از آن سو می گویند خانواده هایی به برخی از کشورها می روند و دو سه هفته می‌مانند تا واکسن بزند که این کار درستی نیست.

*رییس جمهوری اجازه داد شرکت های خصوصی و بیمارستان ها با ارز نیمایی واکسن بیاورند و تحت نظارت وزارت بهداشت به همه افرادی که نمی خواهند صبر کنند تا نوبتشان شود این واکسن را تزریق کنند. در این زمینه شرکت‌های دولتی و غیردولتی با ما تماس گرفتند.

* راه دوم این است تا برخی کشورهایی که از آنها واکسن می‌خریم و همکاری داشته‌ایم، واکسن مشترک با آن کشور را در داخل تولید کنیم در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پرسپولیس با هوادار در فینال آسیا!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *