واکنش به فیلم فوتبال در مسجد شیخ‌ لطف‌الله واکنش به فیلم فوتبال در مسجد شیخ‌ لطف‌الله | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش به فیلم فوتبال در مسجد شیخ‌ لطف‌الله

واکنش به فیلم فوتبال در مسجد شیخ‌ لطف‌الله

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان گفت: به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مشکوک هستم چون تصنعی به نظر می‌رسد و کارشناسان باید در این باره اظهارنظر کنند اما این سؤال پیش می‌آید وقتی رفتار زشتی در جایی در حال اتفاق افتادن است ما به‌عنوان یک شهروند وظیفه‌مان تذکر دادن است یا فیلم گرفتن و انتشار در فضای مجازی است.

فریدون الهیاری درباره فیلم منتشر شده بازی فوتبال در ورودی مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان اظهار داشت: به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مشکوک هستم چون تصنعی به نظر می‌رسد و کارشناسان باید در این باره اظهارنظر کنند اما این سؤال پیش می‌آید وقتی رفتار زشتی در جایی در حال اتفاق افتادن است ما به‌عنوان یک شهروند وظیفه‌مان تذکر دادن است یا فیلم گرفتن و انتشار در فضای مجازی است بالاخره باید تذکری به این هنجارشکنی و رفتار نادرست داده شود.

مدیرکل صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان با اشاره به پیگیری موضوع توسط واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: باید پایش‌های تصویری و به‌صورت فیزیکی و مستقیم را در آنجا گسترش دهیم.

وی بابیان این‌که همه اماکن تاریخی نیروی مستقیم و پایش تصویری به‌صورت ۲۴ ساعته ندارند، بیان کرد: نگهبان‌ها مرتب در میدان سر می‌زنند اما در لحظه‌ای این اتفاق می‌افتد، در این راستا حفاظت اداره کل باید جلسه‌ای تشکیل دهد و در اسرع وقت برای این اتفاق اقدام اساسی انجام دهد.

الهیاری بابیان این‌که در محدوده مسجد شیخ لطف‌الله پلیس استقرار دارد و فکر می‌کنم موضوع قابل تأمل است، تصریح کرد: باید به فرهنگ‌سازی حفظ و نگهداری آثار تاریخی روی بیاوریم که این اتفاق‌ها دیگر رخ ندهد.

حتما بخوانید:  آخرین وضعیت سلامتیِ استاد شجریان

مدیرکل صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان بابیان این‌که حفاظت در آثار تاریخی استان مستقر است اما مقدور نیست که در همه اماکن نیرو مستقر داشته باشیم، ادامه داد: در محدوده‌هایی از سال نیروها در اماکن تاریخی بیشتر می‌شود مانند ایام بهار و تابستان که بازدیدکننده بیشتر است، گشت‌های ویژه‌ای گذاشته می‌شود اما در پاییز و زمستان این گشت‌ها را نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تابستان افرادی در این منطقه چوگان‌بازی می‌کردند و حفاظت این موضوع را کنترل کرد که از بناها فاصله بگیرند و دور شوند، گفت: در حال حاضر باید یک تصمیم‌گیری اساسی بر روی این موضوع گرفته شود، پیگیری حقوقی انجام می‌شود و باوجود محدودیتی که داریم باید کنترل‌ها و یگان مستقر را نیز افزایش دهیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *