واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی

واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی پس از سیزده سال تغییر کرد که انتخاب دبیر جدید بی‌واکنش نبود اما در نهایت دبیر این شورا (حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی) به این سمت منصوب شد.

شوراهای عالی عموماً با محوریت دبیرخانه اداره می‌شوند و نقش دبیر در آنها تعیین‌کننده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست و این نقش غیرقابل انکار است. از ششم دی ۱۳۸۴ که محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شد تا که با رای گیری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی جایگزین مخبر شد.

در ادامه واکنش ها به انتصاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را بخوانید:

سایت «تابناک»، نزدیک به محسن رضایی نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نه در این سیزده سال دوره دبیری مخبر دزفولی و نه پیش از آن، تاثیر جدی در معادلات فرهنگی کشور نداشته و نقش حاشیه‌ای را ایفا کرده است؛ مسئله‌ای که لزوماً ارتباطی به نوعِ عملکرد دبیر این شورا ندارد بلکه اساساً ساختار شوراهای عالی چنین آثاری را در پی دارد و بنابراین شاید تغییرات تاثیری در فرآیندها نداشته باشد.

به نظر می‌رسد اگر عامری به دنبال تحولی در حوزه مسئولیت تازه‌اش باشد و در پی پررنگ‌ کردن نقش دبیرخانه شورای عالی برود، کار دشواری در شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیش خواهد داشت. شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با طراحی دورنمایِ مبتنی بر واقعیات فرهنگیِ جامعه ایران، سیاست گذاری موثری در جهت‌دهی به قریب به ۹ هزار میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی در طول هر سال داشته باشد؛ اما پیش از آن، باید این شورا همان منابع در اختیارش را به درستی و در راستای یک خروجیِ مشخص هزینه کند.

حتما بخوانید:  ستاره استقلال به اظهارات مددی واکنش نشان داد

روزنامه اصولگری صبح نو در شماره روز گذشته خود با انتشار تصویری از حجت‌الاسلام سعید عاملی به این انتصاب واکنش نشان داد و نوشت: اگر بخواهیم یک جمع را در کشور نام ببریم که مهم‌ترین چهره‌های سیاسی و برجسته‌ترین وزنه‌های علمی کشور در آن گرد آمده‌اند، باید به «شورای عالی انقلاب فرهنگی» اشاره کنیم.

باید ببینیم عاملی می‌تواند آوار انتظارات و توقعاتی را که اکنون بر سر شورا ریخته شده به‌نحوی پاسخ دهد که متناسب با جایگاه این نهاد باشد؟ باید منتظر ماند و دید انقلابی بر اساس اهداف انقلاب اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد.

واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی

در ادامه توئیت برخی از مسئولان و فعالان سیاسی در رابطه با این انتصاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی را می خوانید.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نوشت:

واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا هم پست زیر را منتشر کرد:

واکنش رسانه‌ها به دبیر جدید شورای عالی فرهنگی

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *