واکنش کره‌شمالی ترور سردار سلیمانی واکنش کره‌شمالی ترور سردار سلیمانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش کره‌شمالی ترور سردار سلیمانی

واکنش کره‌شمالی ترور سردار سلیمانی

خبرگزاری ایرنا: در حالی که خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز دوشنبه در گزارشی به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در عراق واکنش نشان داد تارنمای «میاری» این کشور هم نوشت خاورمیانه ممکن است به “گورستان” سربازان ایالات متحده تبدیل شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز دوشنبه در گزارشی نوشت سردار قاسم سلیمانی در حمله موشکی آمریکا در فرودگاهی در بغداد صبح جمعه شهید شد و چین و روسیه این حمله را به عنوان نقض منشور سازمان ملل محکوم کردند.

گزارش با اشاره به گفت و گوی تلفنی وزرای امور خارجه چین و روسیه آورده است دو کشور نه تنها به سوء استفاده از قدرت نظامی در روابط بین الملل معترض شده اند بلکه اعلام کرده اند نمی توانند اقدامات نظامی ماجراجویانه را تحمل کنند آنها در مورد بدتر شدن اوضاع منطقه ای در اثر اقدامات غیرقانونی ایالات متحده ابراز نگرانی کرده اند.

در عین حال تارنمای «میاری» که یک وب سایت تبلیغاتی دولت کره شمالی است نوشته است کارشناسان نظامی انتظار دارند که خاورمیانه برای ایالات متحده تبدیل به گورستان شود.

این وب سایت می گوید: تحلیل کارشناساسان نظامی جهانی نشان می دهد ایالات متحده در خاورمیانه گرفتار جنگی می شود که به هلاکت خود منجر می گردد به طوری که طرفدارلن آمریکا در منطقه نیز به دلیل سیاست های داخلی و چالش های اقتصادی خود به درخواست ایالات متحده برای ارسال نیرو به منطقه واکنش منفی نشان داده اند موضوعی که باعث نگرانی واشنگتن شده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی که این گزارش را منتشر کرده نوشته است ناظران می گویند پیونگ یانگ باید از نزدیک مراقب باشد که آخرین تحولات خاورمیانه چه تأثیری بر روی ادامه روند مذاکرات هسته ای این کشور با ایالات متحده می تواند داشته باشد.

حتما بخوانید:  احمدی‌نژاد: پول گرفتند و رویِ مردم آزمایش کردند

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هفته گذشته در یک همایش چهار روزه آمریکا را متهم کرد که از مذاکرات هسته ای عقب کشیده است و تهدید کرد در آینده نزدیک سلاح استراتژیک جدیدی را به جهانیان معرفی خواهد کرد.

او افزود تا زمانی که ایالات متحده آمریکا سیاست خصمانه خود را در مورد کره شمالی پایان ندهد و به مکانیسم صلح پایدار و بادوام در شبه جزیره کره روی نیاورد هرگز امکان خنثی سازی و کاهش تنش در منطقه وجود ندارد.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *