ورود هیئت مذاکره کننده‌ی کره‌جنوبی به تهران ورود هیئت مذاکره کننده‌ی کره‌جنوبی به تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ورود هیئت مذاکره کننده‌ی کره‌جنوبی به تهران

ورود هیئت مذاکره کننده‌ی کره‌جنوبی به تهران

ایسنا: رسانه های کره ای از ورود هیئت مذاکره کننده کره جنوبی به تهران برای حل وفصل مسئله توقیف یک نفتکش این کشور در آب های خلیج فارس خبر دادند.

به نقل از شبکه ایر رانگ، یک تیم مذاکره کننده از سئول بعدازظهر امروز (پنج شنبه) وارد تهران شدند تا با مقامات ایران درباره آزادی نفتکش کره جنوبی که چند روز پیش در تنگه هرمز توسط نیروهای ایرانی متوقف شد، رایزنی کنند.

هیأت دیپلماتیک سئول وارد تهران شد

این هیئت قرار است در دیدارهای خود درباره اتهامات ایران مبنی بر اینکه کشتی کره ای موجب آلودگی های زیست محیطی شده است نیز رایزنی و این مسئله را به دقت بررسی کنند.

همچنین رسیدگی به موضوع دارایی های بلوکه شده ایران در حساب های بانکی کره ای که بیش از هفته میلیارددلار برآورد می شود، در دستور کار این هیئت مذاکره کننده قرار دارد.

پیشتر وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد که سه کارمند سفارت سئول در تهران روز گذشته با یکی از پنج عضو کره جنوبی که در این نفتکش بودند، یک گفت وگوی کنسولی انجام داده و ایمنی همه را تأیید کردند. یازده تبعه از میانمار، دو اندونزیایی و دو ویتنامی نیز در هنگام توقیف شناور با پرچم کره جنوبی در تنگه هرمز حضور داشتند.

روز دوشنبه نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض مکرر پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شده است.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است.

حتما بخوانید:  فضای مجازی در قُرُق فائقه آتشین و رها اعتمادی

پیشتر کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره توقیف این شناور گفت که به همتایانش در ایران واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه کشورش در حال مذاکره با دیپلمات ها در تهران و سئول برای حل کردن مسئله است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *