وزارت خارجه: بُرد ترامپ یا بایدن برای ما فرقی ندارد وزارت خارجه: بُرد ترامپ یا بایدن برای ما فرقی ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزارت خارجه: بُرد ترامپ یا بایدن برای ما فرقی ندارد

وزارت خارجه: بُرد ترامپ یا بایدن برای ما فرقی ندارد

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از تحلیلگران در عرصه سیاست خارجی معتقدند که ایران خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، گفت: برای ایران فرقی نمی کند.

وزارت خارجه : پیروزی ترامپ یا بایدن برای‌ ما فرقی ندارد

سعید خطیب‌زاده:

* (در پاسخ به این سوال که برخی از تحلیلگران در عرصه سیاست خارجی معتقدند که ایران خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است): برای ایران فرقی نمی کند که ترامپ پیروز انتخابات باشد یا بایدن، البته ترامپ جنایت هایی مرتکب شده که بایدن نشده است.

* (با بیان اینکه باید دید که روند اتفاقات در آمریکا به چه سمتی خواهد رفت): ما از نزدیک و با دقت این تحولات را رصد می‌کنیم ولی این به این معنا نیست که علاقه داریم طرف خاصی در این انتخابات پیروز شود.

* (در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مقداری از دارایی‌های ایران در چین بلوکه شده است): ما پول بلوکه شده‌ای در چین نداریم. روابط ایران و چین یک روابط منطقی است و گفت‌وگوهای مستمری بین مقامات دو کشور در جریان است. البته ممکن است مشکلاتی بین دوکشور وجود داشته باشد که این یک امر طبیعی است چرا که در روابط هر کشوری با کشور دیگر این مشکلات ممکن است به وجود بیاید.

* (با تاکید بر اینکه ما پولی بلوکه شده در چین نداریم): ایران منابعی در چین دارد که از آن منابع برای تامین نیازهای خود استفاده می‌کند و این جدا از پولی است که ما مثلا در ژاپن، عراق و یا کره جنوبی به صورت بلوکه شده داریم. موضوع چین در این زمینه متفاوت است.

حتما بخوانید:  حجازی و دایی، برترین‌های تاریخ فوتبال ایران شدند

* (در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران از بامداد ۲۷ مهر ماه در فضای مجازی برخی اظهار نظر ها مطرح شده مبنی بر اینکه فقط یک جنبه برجام اجرایی شده و جنبه های دیگر که مربوط به مسائل اقتصادی است تحقق پیدا نکرده است و اکنون مردم با مشکلات و سختی های زیادی برای تامین نیازهای اساسی خود مواجه هستند و وزارت خارجه در زمینه تامین ارز برای تهیه دارو چه اقدامی انجام داده است؟ خطاب به خبرنگار سوال کننده): ما از بدنه همین مردم هستیم و ما از آسمان نیامده ایم که ندانیم درد مردم چیست؟ ما می دانیم که مردم در چه درد و رنجی به سر می برند. مردم ما در یک جنگ ناخواسته و تحمیلی از سوی آمریکا قرار گرفته اند و ما چاره ای جز پیروزی در این جنگ نداریم.

* این پیروزی را در بسیاری از ابعاد به دست آورده ایم و فشارهای کنونی آمریکا که به صورت جنون آمیز پیگیری می شود بخاطر شکست های مکرری است که در ارتباط با پیگیری خواسته ها و اهداف خود علیه ایران روبرو شده اند.

* (در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه برخی از اخبار گویای این است که پیشرفت هایی در مذاکرات ایران و کره جنوبی برای آزاد شده پول های بلوکه شده ایران در این کشور فراهم شده است و اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ داده است): منابع ما در کره جنوبی چندین میلیارد دلار است. مذاکرات برای انتقال این منابع یا استفاده از این منابع برای خرید دارو و مواد اولیه آن در حال انجام است ولی متاسفانه این مذاکرات به کندی پیش می رود و این کندی ما را اذیت می کند. وزارت بهداشت به صورت منظم در حال رایزنی با کره جنوبی است ولی همانطور که اشاره کردم این کلی ما را اذیت می کند و در سطحی که ما می‌خواهیم اتفاقی نیفتاده است. امیدواریم دولت کره هر چه زودتر به تعهدات خود عمل کند. پیشرفت های صورت گرفته ناچیز است و برای ما قابل قبول نیست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *