وزیر دفاع اسرائیل به شدت ایران را تهدید کرد! وزیر دفاع اسرائیل به شدت ایران را تهدید کرد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزیر دفاع اسرائیل به شدت ایران را تهدید کرد!

وزیر دفاع اسرائیل به شدت ایران را تهدید کرد!

عصرایران: به نقل از وب سایت ” تایمز اسراییل” ، “نفتالی بنت” وزیر دفاع اسراییل که یکی از تندروترین سیاستمداران راستگرای اسراییلی است، در سخنرانی انتخاباتی روز شنبه خود خواستار راه‌اندازی یک ” جنگ سرد” با ایران به منظور کاستن از نفوذ این کشور در منطقه شد.

بنت که رهبر حزب دست راستی مذهبی “یامینا” است و حدود ۳ ماه پیش به عنوان وزیر دفاع اسراییل منصوب شده است، در این باره گفت هدف او تبدیل سوریه به “ویتنام ایران” و بیرون راندن ایران از سوریه طی ۱ سال آینده است.

وزیر دفاع اسرائیل به شدت ایران را تهدید کرد!

“نفتالی بنت” وزیر دفاع اسراییل/عکس آرشیوی/ تایمز اسراییل

او مدعی شد: ایران مسئول ۷۰ درصد از مشکلات امنیتی اسرائیل است که از طریق آموزش و تأمین بودجه گروه‌های به گفته او تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی در غزه و حزب الله لبنان، امنیت اسراییل را به چالش می کشد.

او که روز شنبه (دیروز) در کنیسه “خیوات شموئل” در حومه تل آویو سخن می‌گفت افزود: ما فرزندانمان را در سال ۲۰۱۴ و جنگ دوم لبنان در جنگ با نوک انگشتان ایران از دست دادیم. آیا کسی می‌تواند بگوید که ایمن است؟ “

او ایران را به اختاپوسی تشبیه کرد که ۸ پا (نیروهای نیابتی) دارد و مدعی شد هدف او مبارزه با سر این اختاپوس است. او گفت:” لزوما درباره جنگ تمام عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا است، اما با دو قدرت منطقه‌ای یعنی ایران و اسرائیل. “

او در ادامه گفت اسرائیل تا کنون تنها یک پنجم کاروان‌های ارسال سلاح ایران به حزب الله را هدف قرار می‌داد اما از امروز همه آن را هدف گیری می‌کنیم.

حتما بخوانید:  روحانی به وزرا: درباره ارز‌های گمشده پاسخگو باشید

او گفت واشنگتن و تل آویو توافقی دارند که اسراییل مسئول مقابله با ایران در سوریه و ایالات متحده آمریکا به مبارزه با ایران در عراق مشغول باشد.

بنت افزود: “رسانه‌های خارجی این هفته گزارش دادند که ۲۳ سوری و ایرانی در آنجا کشته شده‌اند. تعداد کشته‌ها از این بیشتر است و ما بیشتر و بیشتر خواهیم کرد تا سوریه ویتنام آنها شود.”

بنت افزود که هدف او بردن جنگ به خانه حریف و جلوگیری از اعزام نیروهای اسرائیلی به لبنان یا غزه در جنگ‌های احتمالی آینده است. او در این باره گفت:” این بازی در حیاط خانه آنها است و من می‌خواهم بازی را در حیاط خانه آنها ادامه دهم. تضعیف ایران به معنای تضعیف نیروهای نیابتی این کشور یعنی حزب الله و حماس است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *