وضعیت دلهره‌آورِ سرمایه‌گذارانِ بیت‌کوین و بورس وضعیت دلهره‌آورِ سرمایه‌گذارانِ بیت‌کوین و بورس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وضعیت دلهره‌آورِ سرمایه‌گذارانِ بیت‌کوین و بورس

وضعیت دلهره‌آورِ سرمایه‌گذارانِ بیت‌کوین و بورس

برترین‌ها: روند ریزشی بیتکوین برای سومین روز متوالی ادامه یافت. بازار رمزارزها پس از توییت ایلان ماسک که بطور غیرمستقیم فروش یا برنامه تسلا برای فروش بیت‌ کوین‌ها را تایید می‌کرد، در وضعیت قرمز قرار گرفت. حالا مدیرعامل تسلا برای شفاف‌سازی بیشتر، در توییتی گفته این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی هیچ بیت کوینی نفروخته است.

66

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

آخرین اخبار درباره تحولات بازار رمزارزها را بخوانید: 

فروش تمام بیت‌ کوین‌های تسلا؟

در هفته‌های اخیر بازار بیت کوین نوسانات شدیدی داشته که البته دلیل اکثر آن‌ها توییت‌های ماسک و عملکرد تسلا در پذیرش این رمزارز بوده. تسلا چندین ماه پیش ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و باعث افزایش قیمت چشمگیر قیمتش شد.

پس از مدتی این سازنده خودروهای الکتریکی از پذیرش این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت خبر داد که دوباره تاثیر مثبتی روی وضعیت بازار داشت. اما چند روز پیش ایلان ماسک اعلام کرد شرکت تحت مدیریتش بخاطر مصرف بالای سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین، این رمزارز را قبول نمی‌کند. همین گفته بازار رمزارزها را در وضعیت قرمز قرار داد.

اگرچه بازار در روزهای اخیر وضعیت نامناسبی داشته، اما ایلان ماسک چندین ساعت پیش با تایید غیرمستقیم توییتی مبنی بر فروش بیت‌ کوین‌های تسلا، وضعیت را بدتر کرد. این گفته مدیرعامل تسلا توانست قیمت بیت کوین را برای مدتی به کمتر از ۴۳ هزار دلار برساند.

حتما بخوانید:  دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم در خانه بمانند

66

کاهش قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته

پس از اعلام این موضوع که تسلا و ایلان ماسک تمامی بیت کوین های خود را فروخته‌اند، و همچنین در پی اظهارات مدیرعامل آوانتی در ارتباط با گزارش مالی تتر و وضعیت پشتوانه این رمزارز، بیت کوین در ۲۴ ساعته با افت ۱۰ درصدی رو به رو شد.

66

هم‌اکنون بیت کوین پایین‌تر از ۴۳ هزار دلار و در این محدوده معامله می‌شود و اصلاح و افت شدیدی را در مقایسه با روزهای گذشته تجربه کرده است.

ایلان ماسک: تسلا هیچ بیت کوینی نفروخته است

اما حالا ماسک در پاسخ به توییتی که از کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین پس از توییت اولیه مدیرعامل تسلا خبر می‌داد، گفته این کمپانی هیچ کدام از بیت کوین‌هایش را نفروخته است.

66

اگرچه چنین گفته‌ای یکم وضعیت بازار را بهبود داده، اما باید دید در آینده ایلان ماسک و تسلا چه برنامه‌ای برای رمزارزها دارند. شاید توییت ماسک به این دلیل باشد که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و سپس تسلا بیت کوین‌هایش را بفروشد. در حال حاضر نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد و زمان همه چیز را مشخص می‌کند، با این حال ماسک احتمالا در آینده با توییت‌هایش دوباره بازار را دستخوش تغییر می‌کند.

66

درگاه‌های پول‌رسان رمزارز‌ها مسدود می‌شود

روزنامه همشهری در این رابطه نوشت: بانک مرکزی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، دستور جدی داده تا جلوی فعالیت درگاه‌های غیرمجاز گرفته شود. پس از نامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، فرایند مسدود کردن مسیر‌های نقل و انتقال مالی جهت تجارت، خرید و فروش ارز‌های دیجیتال شدت گرفته و قرار است در روز‌های آینده ارائه خدمات به این فعالیت‌ها به‌طور کامل متوقف شود.

۲۲ اردیبهشت، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار مسدود‌سازی درگاه پرداخت الکترونیک صرافی‌های ارز دیجیتال شد و تأکید کرد: سرمایه‌گذاران این حوزه به‌ویژه در مبادله رمز ارز‌ها تحت عنوان صرافی‌های دیجیتال تعیین تکلیف نشده و عده زیادی از مردم با توجه به تبلیغات فراوان در این حوزه سرمایه خود را به بازار پر از ابهام وارد کرده‌اند، اما در ماهیت رمز ارز‌ها امنیت بستر مبادله موجود، اطلاعات چندانی ندارند.

حتما بخوانید:  دستور توقیف اموال ایران در ایتالیا رد شد

اطلاعات دریافتی خبرنگار نشان می‌دهد؛ بانک مرکزی به صراحت اعلام کرده؛ درپی نامه رئیس مجلس به‌زودی جلوی درگاه‌های پرداخت مجاز برای ارائه خدمات مالی و بانکی به تجارت رمز‌ارز‌ها را خواهد گرفت.

66

صرافی‌ها مجوز معامله رمزارزها را ندارند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اعلام کرد: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به موضوع خرید و فروش رمز ارزها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان برای انجام این معاملات باید به صرافی‌های مورد تایید و اعلام شده از سوی بانک مرکزی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است، گفت: با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

66

ورود ۱۲ میلیون ایرانی به بازار رمز ارز

مهر به نقل از فرزین فردیس،  نایب رئیس‌کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران نوشت: 

۱۲ میلیون ایرانی وارد بازار رمز ارزها شده‌اند؛ ۷۷ درصد آنها با هدف حفظ ارزش پول پا به بازاری گذاشته‌اند که معاملات روزانه آن ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

۷۷ درصد از دارندگان رمز ارز، اعلام کرده‌اند که به قصد سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول وارد این بازار شده‌اند. ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری در این بازار را شغل و حرفه خود برشمرده‌اند، ۳ درصد به‌دلیل حمایت از تکنولوژی، ۳ درصد به‌دلیل کنجکاوی و سرگرمی، یک درصد به‌دلیل جابه‌جایی بین‌المللی پول و یک درصد برای پرداخت و خرید وارد این بازار شده‌اند.

۸۸ درصد کسب و کارها اعلام کرده‌اند که رمزارز خود را از طریق پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین به دست آورده‌اند. ۵ درصد از طریق صرافی فیزیکی، ۴ درصد از طریق استخراج، یک درصد در ازای فروش محصولات و خدمات و ۲ درصد هم از طریق دریافت از دوستان و اقوام صاحب رمز ارز شده‌اند.

حتما بخوانید:  بامزه و تماشایی؛ تا حالا شتر یک‌ روزه دیده‌اید؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲.۵ میلیون حساب کاربری رمز ارز در صرافی‌های داخلی وجود دارد که با احتساب کارکرد چهار یا پنج به یک، حدوداً دوازده میلیون نفر در ایران رمز ارز دارند.

او بزرگ‌ترین دغدغه مردم و کسب‌وکارها در حوزه رمز ارزها را بلاتکلیفی مسائل قانونی، نوسانات شدید ارزش، عدم امنیت و کلاهبرداری، عدم پشتوانه شفاف و ملاحظات شرعی عنوان کرد.

66

سقوط ارزش رمز ارز‌ها در بازار شدت گرفت

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتال (در لحظه انتشار این خبر)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی پنج ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۵.۲۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:۷.۷۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۵۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳.۵۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:۷.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۹ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۵۷ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۲.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۶۸ درصد افزایش

۵- دوج کوین

قیمت:۰.۵۰۸۰.۴۶۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:۴.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۴.۷۷ درصد کاهش

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *