وقوع اتفاقی مشابه آسیه پناهی در عربستان وقوع اتفاقی مشابه آسیه پناهی در عربستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وقوع اتفاقی مشابه آسیه پناهی در عربستان

وقوع اتفاقی مشابه آسیه پناهی در عربستان

خبرگزاری فارس: کشته شدن یک دختر ده ساله به نام «نوره» حین تخریب منزلشان در استان «الحرجه» (تابع منطقه عسیر) در جنوب عربستان سعودی موجی از خشم در میان مردم این کشور به راه انداخته است.

بر اساس گزارش «ارم نیوز»، زمانی که تجهیزات سنگین از جمله بولدوزرها به دستور مقامات سعودی، مشغول تخریب خانه خانواده این کودک به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز بوده‌اند، نوره که خواب بوده، زیر آوار گرفته شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از این دختر و لحظه تخریب منزل خانواده وی، عصبانیت خود را ابراز کرده‌اند.

«ترکی بن طلال» امیر منطقه عسیر دستور تحقیق در این باره و مشخص شدن کامل واقعیت را داده است.

کشته شدن دختر عربستانی حین تخریب منزل

کشته شدن دختر عربستانی حین تخریب منزل

کاربری به نام «عبدالله بن ظافر الزهیری» نوشته، «بای ذنب قتلت؟« (به چه گناهی کشته شد؟) و خواستار مجازات عاملان این موضوع شده است.

کشته شدن دختر عربستانی حین تخریب منزل

کاربری به نام «ملکه» نوشته است: اینجا کودکی بی گناه را به دلیل اینکه خانواده‌اش این لانه‌ها را در مکانی اشتباه به قول مسؤولان ساخته‌اند ، زیر می‌گیرند و زشت‌تر آن است که مسؤولیت این موضوع را بر عهده این دختر و خانواده‌اش می‌دانند. انسانیت از بین رفته است.

کاربر دیگری به نام «یحیی عسیری» با انتشار تصویر نوره آن را «دردآور» خوانده و نوشته تعدی واقعی کاخ‌های «محمد بن سلمان» در نئوم است که اهالی این منطقه را به زور بیرون کرده و کاخ‌های خود را «پروژه ملی» می‌نامد.

کشته شدن دختر عربستانی حین تخریب منزل

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فروردین ماه، در پی کشته شدن یکی از شهروندان سعودی به نام «عبد الرحیم أحمد محمود الحویطی» در روستای باستانی «الخریبه» واقع در منطقه «تبوک» در نزدیکی شهر «العلا» از توابع مدینه منوره، که تنها به دلیل عدم همکاری با رژیم سعودی بر سر اجرای پروژه «نئوم» جان خود را از دست داد، موجی از انتقادات علیه این رژیم در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  شائبه‌ی ترور احمدی‌نژاد!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *