وقوع سیلاب‌های شدید در برخی استان‌ها از فردا وقوع سیلاب‌های شدید در برخی استان‌ها از فردا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وقوع سیلاب‌های شدید در برخی استان‌ها از فردا

وقوع سیلاب‌های شدید در برخی استان‌ها از فردا

ایرنا: مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وقوع سیلاب‌های شدید به همراه وزش باد برای تعداد زیادی از استان‌های کشور از عصر دوشنبه (فردا) پیش‌بینی می‌شود.

«سیف الله آقا بیگی» افزود: سازمان هواشناسی برای عصر دوشنبه بارش های بیش از حد طبیعی را برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این پیش بینی، جلسه ستاد مدیریت بحران این شرکت برگزار شده تا تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط آب و هوایی اتخاذ شود.

آقابیگی افزود: سازمان هواشناسی بارش های شدید برای استان های واقع در جنوب و جنوب غرب، مرکز و شمال غرب به همراه وزش باد های شدید را پیش بینی کرده و بر این اساس، مجموعه شرکت های وابسته به وزارت نیرو برای مقابله با هرگونه وضعیتی به حالت آماده باش درآمده اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران افزود: اوج بارش ها در روز سه شنبه استان‌های مرکز و شمال شرق را در بر خواهد گرفت که لازم است شهروندان در این استان‌ها توجه جدی به اخطارها داشته باشند.

وی گفت: بارش ها در استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری، مناطق شمال و شرق خوزستان، ایلام، همدان، قم، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی خواهد بود.مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران ادامه داد: حجم بالای ریزش ها همراه با ذوب برف در مناطق مرتفع این استان ها، افزایش جریان رودخانه های این مناطق را به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید:  ظریف: در کنار مردم و دولت ترکیه هستیم

به گفته آقابیگی، مدیریت سیلاب در این استان ها ضروری است و باید همراه با مراقبت های بیشتر باشد.مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران از اعمال تدابیر لازم بر روی سدها خبر داد و گفت: رهاسازی کنترل شده سدها با هدف ایجاد ظرفیت برای جذب سیلاب ها توسط سدها در دست اقدام است.

وی ادامه داد: به استان های درگیر جبهه بارشی، آماده باش حداکثری اعلام شده و لازم است، بستر ردوخانه ها از تجهیزات و ماشین آلات به طور کامل پاک شود تا سیل به سمت شهر ها و منازل مردم تغییر مسیر ندهد.آقابیگی بر اعلام هشدار از سوی رسانه های استانی تاکید گرد و گفت: امید است با توجه بیشتر مردم، این بارش ها، بدون حادثه ای خاص سپری شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *