پاسخ آمریکا به درخواست روسیه در مورد برجام پاسخ آمریکا به درخواست روسیه در مورد برجام | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پاسخ آمریکا به درخواست روسیه در مورد برجام

پاسخ آمریکا به درخواست روسیه در مورد برجام

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا در پی درخواست روسیه مبنی بر دریافت تضمین کتبی درخصوص حفظ حقوق این کشور در همکاری‌ها و روابط اقتصادی با ایران عنوان کرد که تحریم‌های اعمالی علیه مسکو ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگویی با سی بی اس نیوز اعلام کرد که حصول توافق هسته‌ای احتمالی با ایران نزدیک است اما «شماری از مسائل بسیار چالش‌انگیز» همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.

بلینکن: تحریم‌های روسیه ربطی به برجام ندارد

او در اساره به درخواست روسیه برای دریافت تضمین کتبی درخصوص همکاری‌ها و روابط اقتصادی با ایران عنوان کرد که تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره تحریم‌های جدید اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفته بود: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.او در این باره ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی[ایران] آسیبی وارد نکند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز صبح امروز در واکنش به این درخواست گفته بود که تحریم‌های جدید علیه روسیه نباید تاثیری بر توافق احتمالی جدید با ایران داشته باشد.

وی تصریح کرده بود: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل حمله آن به اوکراین به برجام مرتبط نیست و نباید هیچ تاثیری بر احیای احتمالی این توافق داشته باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  افزایش خدمات تن‌فروشی در ایام شیوع کرونا

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *