پورابراهیمی: دیوار ترک‌خورده‌ی تحریم‌ها ویران شده پورابراهیمی: دیوار ترک‌خورده‌ی تحریم‌ها ویران شده | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پورابراهیمی: دیوار ترک‌خورده‌ی تحریم‌ها ویران شده

پورابراهیمی: دیوار ترک‌خورده‌ی تحریم‌ها ویران شده

خبرگزاری مهر: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اظهار کرد:

با پیوستن ایران به شانگهای، معادلات اروپا و آمریکا در عرصه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به هم خورد و دیوار ترک خورده تحریم‌ها کاملاً ویران شد و دوره جدیدی از روند اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی در برجام و مذاکرات آغاز شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: اولین پیام کشورهای منطقه در معادلات جدید بین المللی به آمریکا و اروپا، اعلام حمایت از توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران بود. بنابراین آمریکا دیگر نخواهد توانست در عرصه اقتصادی فشارهای تحریمی را علیه ایران افزایش دهد و ناچار به تغییر رویکرد خواهد بود.

پورابراهیمی: دیوار ترک‌خورده‌ی تحریم‌ها ویران شده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همزمان با اجلاس شانگهای، خروج تحقیر آمیز آمریکا از افغانستان رقم خورد. در سال‌های اشغال افغانستان، روسیه و چین در راستای کاهش نفوذ آمریکا در منطقه به دنبال ایجاد ساختاری پویا بودند. شاید در سال ۱۹۹۶ فکر نمی‌کردند آمریکا بعد از چند دهه اشغال افغانستان، با خفت ناچار به خروج از این کشور شود.

وی تأکید کرد: راهکارهای جدیدی برای شفافیت اقتصادی به منظور همکاری‌های منطقه‌ای وجود دارد که می‌توان این راهکارها را در قالب FATF منطقه‌ای تعریف کرد. لزومی ندارد کشورهای منطقه در قالب FATF که آمریکا و اروپا اداره آن را بر عهده دارند، با یکدیگر مبادلات مالی و اقتصادی داشته باشند.

پورابراهیمی تصریح کرد: اروپا و آمریکا ادعا دارند که ایران هنوز موضوعات مربوط به FATF را عملیاتی نکرده است. کشورهای عضو شانگهای با علم به این موضوع، ایران را به عنوان عضو دائم پذیرفتند. اگر این موضوع برای کشورهای عضو شانگهای مهم بود، عضویت ایران در این سازمان را مشروط به پذیرش FATF می‌کردند.

حتما بخوانید:  وکیل شجریان: ۲۰ شکایت علیه شریعتمداری رد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم وجود شرط در پذیرش ایران در شانگهای و منوط نکردن عضویت ایران به پذیرش FATF به این معناست که این سازمان قصد دارد موضوع شفافیت مالی و اقتصادی را در یک رویکرد بین دولتی مطرح کند که FATF منطقه‌ای خواهد بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *