پول‌ِ کثیف، محبوبیت قربانی و شجریان را می‌بلعد؟! پول‌ِ کثیف، محبوبیت قربانی و شجریان را می‌بلعد؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پول‌ِ کثیف، محبوبیت قربانی و شجریان را می‌بلعد؟!

پول‌ِ کثیف، محبوبیت قربانی و شجریان را می‌بلعد؟!

برترین‌ها: آلبوم همایون شجریان و علیرضا قربانی اتفاقی بی‌نظیر در موسیقی پس از انقلاب است. واضح است که حاشیه‌های زیادی خواهد داشت. انتشار تیزر آلبوم در مجموعه‌ی ایران‌مال انتقادات زیادی را علیه آلبوم به پا کرد.

نشریات اصولگرا نوشتند که خواننده برای در و دیوار نمی‌خواند. در همبن رابطه روزنامه اصولگرای جوان نوشت: همایون شجریان و علیرضا قربانی آهنگ مشترک خود را در «ایران‌مال» اجرا کردند! در جایی که نماد شهوت ثروت و ثروت برآمده از انباشت بی‌حساب‌و‌کتاب سرمایه است.

پول‌ِ کثیف، محبوبیت قربانی و شجریان را می‌بلعد؟!

نه این «کنسرت‌های همایونی» جایی برای مردم نمی‌گذارد و نه جایی برای اخلاق! بیایید برای مردم بخوانید. قرار بود در خیابان و مقابل مردم اجرا کنید، چه شد که سر از «مال» در آوردید؟! شما برای در و دیوار آواز نمی‌خوانید، اگر برای مردم می‌خوانید، بروید در جنوب شهر، بروید در نازی‌آباد، بروید جایی که صدای شما در همهمه و هیاهوی صدای مشتاق مردم بپیچد نه در جایی که انعکاس صدای شما از دیوار‌ها و ستون‌های بلند «ایران‌مال» نغمه «ثروت انباشته شده» را ساز کند!

امروز سازندگی اما بیشتر به مسائل تکنیکی این آلبوم پرداخت و نوشت: صرف نظر از نگاه سیاسی برخی از رسانه‌ها به آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی، عجیب است که گروهی فراموش می‌کنند که هنر برای عرضه شدن به اسپانسر و حمالی مالی احتیاج دارد.

البته هنوز این آلبوم منتشر نشده که بشود درباره وجوه هنری آن البته کیفیت همکاری این دو نفر با هم صحبت کرد. اما انتقاد اصلی به نبود نهادهای فعال و البته سالم برای حمایت از انتشار آثار هنری در این سطح است. اینکه فعالان عرصه هنری برای ارائه کارشان نیاز به حامی دارند و در این قطعه تصویری مجموعه ایران مال به عنوان لوکیشین و احتمالا حامی، وارد شده است.

حتما بخوانید:  رونق عروسک‌داری به جای فرزند‌آوری در ایران

این در حالی است که شایعه‌ی تزریق پول کثیف فرد شناخته‌شده به این آلبوم تمام مسائل دیگر را تحت تاثیر قرار داده پول کثیفی که سالها در سینما بوده و حالا به موسیقی آمده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *