پیشنهاد برخورد با کره‌جنوبی از طریق تنگه هرمز پیشنهاد برخورد با کره‌جنوبی از طریق تنگه هرمز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پیشنهاد برخورد با کره‌جنوبی از طریق تنگه هرمز

پیشنهاد برخورد با کره‌جنوبی از طریق تنگه هرمز

خبرگزاری ایسنا: سفیر پیشین ایران در کره جنوبی پیشنهاد کرد که ایران از قدرت خود در تنگه هرمز و خلیج فارس جهت برخورد با کره جنوبی و مجبور کردن این کشور جهت آزاد کردن پول های بلوکه شده ایران در سئول استفاده کند.

فریدون انتظاری با بیان اینکه در ارتباط با اقدام کره جنوبی در عدم پرداخت طلب ایران ، وزارت خارجه ودولت نباید در این زمینه مماشات کنند و باید با قدرت عمل کنند ، افزود: اخیرا راه حل هایی از سوی برخی از افراد در این ارتباط مطرح شده مثلا اینکه ورود کالاهای کره جنوبی به کشور را محدود کنیم و این کالاها را به نوعی تحریم کنیم ، در حالیکه این تصمیم موثر نیست و این کالاها اگر از مسیر قانونی نتوانند بیایند به وسیله قاچاق‌چیان وارد بازار می شوند و این تصمیم باعث افزایش میزان قاچاق در کشور می‌شود.

پیشنهاد برخورد با کره‌جنوبی از طریق تنگه هرمز

پیشنهاد تحریم کالاهای کره‌ای و یا فیلم‌ها و سریال های این کشور ، بچه‌گانه و نادرست است

وی همچنین با بیان اینکه برخی از افراد نیز پیشنهاد دادند که فیلم‌ها و یا سریال‌های کره ای در تلویزیون پخش نشود و در این ارتباط محدودیت‌هایی ایجاد شود، گفت: این راهکار نیز به مانند راهکار فوق راهکاری بچه‌گانه و نادرست است که نمی تواند منجر به نتیجه‌ای شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر اینکه در این ارتباط باید با قدرت برخورد کرد ، اظهار کرد : ما باید برای کره این موضوع را تبیین کنیم که رابطه اروپا و واشنگتن ربطی به رابطه تهران – سئول ندارد و آنها باید تحت هر شرایطی طلب ایران را پرداخت کنند.

حتما بخوانید:  آماری از عدم تمایل قطعیِ جوانان به ازدواج

وزارت خارجه و دولت دست از مماشات با کره جنوبی بردارند

وی با اعتقاد بر اینکه تاکنون وزارت خارجه و دولت در مورد کره جنوبی مماشات کرده‌اند در حالیکه باید با قدرت بیشتری در این زمینه عمل کنند و سفیر کره را نیز احضار کنند گفت: پولی که در کره بلوکه شده است پول مردم ایران است، پولی که اکنون مردم و کشور به شدت به آن نیاز دارند. بنابراین ما در این زمینه می توانیم از دیپلماسی عمومی قوی و کنترل شده‌ای استفاده کنیم تا این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شوند و کره‌ای‌ها مجبور شوند به اجرای این مطالبه تن بدهند.

انتظاری با بیان اینکه حتی در این چارچوب وزیر امور خارجه یا وزیر صمت و یا اقتصاد و دارایی می توانند به کره سفر کرده و این موضوع را پیگیری کند، گفت: به نظر می رسد در مذاکره مستقیم و رو در رو در این سطح بهتر بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه کره‌ای ها از یک طرف به ما لبخند می‌زنند و از طرف دیگر پول های ملت ایران را پرداخت نمی کنند ، تاکید کرد : به نظرم نه تنها با کره، حتی با دیگر کشورهایی که پول های ایران را بلوکه کرده اند ولی ادعای تعامل با ایران را دارند باید با قدرت برخورد شود.

دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم شکایتی را علیه کره جنوبی تنظیم کند

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی العموم شکایتی را علیه کره جنوبی تنظیم کند و قوه قضائیه در این عرصه به کمک وزارت خارجه و دیگر دستگاه های مسئول بیاید گفت: ما می توانیم این موضوع را از طریق دیپلماسی بین المللی از جمله طرح شکایت در سازمان ها و مجامع بین المللی نیز به پیش ببریم.

حتما بخوانید:  مراسم تحلیف همزمان غنی و عبدالله در افغانستان!

انتظاری با اعتقاد بر اینکه کره جنوبی در واقع یک ایالت آمریکاست، گفت: ما باید به آنها بگوییم که ما می فهمیم که چقدر آمریکا در کره نفوذ دارد و شما از آن حساب می برید ولی ارتباط شما با واشنگتن ربطی به ما ندارد.

ایران می تواند از قدرت خود در تنگه هرمز و خلیج فارس جهت برخورد با کره جنوبی استفاده کند

انتظاری در پایان گفت: در صورتی که راهکارهای مورد اشاره نتیجه نداد ،ایران می تواند از قدرت خود در تنگه هرمز و خلیج فارس نیز جهت برخورد با کره جنوبی و مجبور کردن این کشور به پرداخت مطالبات مردم ایران استفاده کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *