پیش‌بینی سیل، کولاک و برف در ۱۵ استان پیش‌بینی سیل، کولاک و برف در ۱۵ استان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پیش‌بینی سیل، کولاک و برف در ۱۵ استان

پیش‌بینی سیل، کولاک و برف در ۱۵ استان

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های چند روز آینده از وقوع کولاک برف در ۱۵ استان خبر داد.

 امروز با ورود سامانه بارشی به کشور از جنوب غرب و غرب افزایش ابر و بارش باران، برف و وزش شدید باد در این مناطق آغاز می‌شود که به تدریج با تقویت این سامانه بارشی گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی کشیده می‌شود.

پیش بینی کولاک برف در ۱۵ استان/ هشدار وقوع سیلاب در تهران

شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان،‌خوزستان، کردستان و چهارمحال بختیاری، آذربایجان غربی و شرقی خواهد بود. این سامانه فردا این سامانه در کل نیمه غربی کشور و به صورت پراکنده در شمال شرق کشور فعال است. ضمن این‌که بیشینه بارش روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، ایلام، چهارمحال بختیاری، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و کولاک پیش بینی شده است.

در استان‌های واقع در جنوب غرب به صورت رگبار، رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی شده است. همچنین فردا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خوزستان، تهران، البرز و قزوین، بارش باران و تگرگ در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و فارس خواهیم داشت.

با توجه به وزش باد شدید روز دوشنبه خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر، بارش در نیمه غربی سواحل آغاز و در گیلان تشدید می‌شود. سه شنبه گستره بارش‌ها بخش‌هایی از شمال شرق،‌شرق، سواحل دریای خزر و جنوب را در برمی‌گیرد. این سامانه بارشی چهارشنبه به تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نمکی، خیز چهارم کرونا را گردن مردم انداخت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *