چرا میانگین فوتی‌های واکسینه‌شده در ایران بالاست؟ چرا میانگین فوتی‌های واکسینه‌شده در ایران بالاست؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چرا میانگین فوتی‌های واکسینه‌شده در ایران بالاست؟

چرا میانگین فوتی‌های واکسینه‌شده در ایران بالاست؟

برترین‌ها: شاهین صمدپور مجری و تهیه‌کننده صداوسیما به یک ادعا درباره فوت برخی از شهروندان ایرانی پس از دریافت واکسن واکنش نشان داد.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

نمودارهایی که تاثیر واکسیناسیون را نشان می‌دهند

شاهین صمدپور در استوری اینستاگرام خود نوشت:

ادعایی درباره فوت بیماران مبتلا به کرونا در ایران

فوت بیش از ۲ هزار نفر در ایران بعد از دریافت دُز دوم واکسن کرونا؟

باشگاه خبرنگاران طی روزهای اخیر نوشت: سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزات بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد که بر اساس آن ۲ هزار و ۷۲ نفر در ایران بعد از دریافت دُز دوم واکسن کرونا فوت کرده اند که این رقم ۷۵ برابر شاخص جهانی است.

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

علی شریفی زارچی گفت: میزان بستری و فوتی کرونا پس از تزریق دوز اول، میزان بستری و فوتی کرونا بلافاصله پس از تزریق دوز دوم، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن اعلام شده است.

حتما بخوانید:  واکنش‌ها به مخالفت مجلس با گزینه روحانی

از ۲٫۷۴۹٫۳۵۶ نفر جمعیت، ۱۶۷۸۴ نفر دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ناشی از کرونا بستری شده اند و نسبت افراد بستری شده با تزریق دو دوز واکسن به کل افراد واکسینه شده ۰.۰۰۶۱ بوده و از هر یک میلیون نفر واکسینه شده ۶۱۰۴ نفر بستری شده اند؛ در واقع از هر صد نفر واکسینه شده کامل ۰٫۶ نفر (کمتر از یک نفر) بستری شده است.

در شاخص مرگ ناشی کرونا بعد از دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن ۲۰۷۲ نفر فوت کرده اند که تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، تست ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص است و از هر یک میلیون نفر ۷۵۳ نفر فوت شده اند؛ در واقع از هر صد نفر حدود ۰٫۷ نفر (کمتر از یک نفر) با دریافت ۲ دوز واکسن فوت کرده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *