چرا و چگونه طلاب قم معترض شدند؟! چرا و چگونه طلاب قم معترض شدند؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چرا و چگونه طلاب قم معترض شدند؟!

چرا و چگونه طلاب قم معترض شدند؟!

ماجرای طلاب معترض قم بی شباهت به ماجرای اعتراضات دی ماه نیست، جنس اعتراضات و شروع هر دوی آن ها ازشهرهای مذهبی و البته تجهیز معترضان به پلاکاردهایی با شعارهای تنظیم شده و…همه و همه نشانه هایی از جریانات معترض به دولت روحانی را به ذهن متبادر می کند.

این که طلاب قم برای همراهی با مردم دست به اعتراض می زنند فی النفسه اتفاق بدی نیست اما این که تمام روند ماجرا بعضا برنامه ریزی شده به نظر برسد کمی ماجرا را پیچیده می کند. حالا واکنش ها به اعتراضات قم شاید اصالت یا عدم اصالت اعتراضات را بهت نشانمان دهد.

در این مراسم یکی از طلاب با به آتش کشیدن نمادین یک اسکناس ١٠٠دلاری، تلاش داشت اعتراض خود نسبت به افزایش قیمت ارز را به تصویر بکشد.

غ55

طلبه معترض با آتش زدن این ١٠٠ دلار گفت: با این حرکت می‌خواهم به مسوولان بگویم، چرا با وجود منویات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، چشم به خارج کشور دوختند و منتظرند امریکایی‌ها برای اقتصاد کشور ما تصمیم‌گیری کنند.

در اولین واکنش به این موضوع روزنامه ایران در یادداشتی به قلم حسین مرعشی نوشت: انگیزه‏‌های جماعتی که روز پنجشنبه گذشته در مدرسه فیضیه قم تجمع کرده و پلاکارد به دست، هجمه‎های زیادی را علیه دولت شکل داده‎اند حداقل برای من قابل فهم نیست.

مرعشی: تجمع طلاب در قم، خودجوش بود؟!

البته گمان هم نمی‎برم که برای بسیاری دیگر نیز قابل تحلیل باشد تا دریابند که چرا باید در شرایط فعلی کشور، چنین حرکاتی را از یک اجتماع خاص شاهد باشیم.

حتما بخوانید:  مادر کرمانی دو کودک خود را به کام مرگ کشاند

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی هم درباره تجمع ضددولتی جمعی از طلاب در قم گفت: برخی از طلاب حوزه علمیه قم، تجمعی را روز پنجشنبه شکل دادند و در آن هجمه‎‎هایی علیه دولت در قالب شعارهای خود داشته‎اند.

چرا فقط دولت از سوی این طیف محکوم می‎شود و تلاش می‎شود که نقش سایر نهادها در پدید‌آوری وضعیت فعلی کشور دیده نشود؟

واکنش کرباسچی به تجمع قم

روزنامه جمهوری اسلامی هم با اشاره به یک پلاکارد در تجمع جمعی از طلاب نوشت: روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت – استخر فرح در انتظارت».

غ55

کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال‌بودن دست‌هایی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است. البته انتساب آن استخر به فرح، دروغی است که معاندان ساخته‌اند.

پلاکاردی که تجمع فیضیه را زیر سوال برد

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از تجمع اخیر در حوزه علمیه و سردادن برخی شعارهای خاص از جمله (ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت، اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی) در این تجمع خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت اطلاعات شد. 

واکنش مطهری به شعارهای تجمع طلاب قم

همچنین فرماندار قم در گفتگو با «ایرنا» اعلام کرد گزارشی از شعار‌های تهدیدآمیز تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم را به مقامات ارشد استان ارسال کرده است و دستگاه‌های امنیتی به این اتفاق رسیدگی خواهند کرد.

رضا سیار در پاسخ به این سؤال که آیا برای تجمع طلاب مجوز صادر شده بود اعلام کرد: این‌گونه تجمعات که در داخل دانشگاه یا حوزه برگزار می‌شود نیاز به مجوز ندارد.

حتما بخوانید:  قرنطینه هم اختلاف طبقاتی دارد، حواستان هست؟

«محمدتقی فاضل میبدی»؛ عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هم گفت: حقیقتاً به این حرکت مشکوک هستم که کسی وجود دارد که سال‌ها پشت چنین جریانی کار می‌کند که در مدرسه فیضیه تابلویی چنین بالا برود و دیده شود، موضوع فوت آقای‌ هاشمی مطرح باشد، این عاقبت بسیار بدی برای حوزه خواهد داشت.

وی افزود: این جریان می‌خواهد نگاه مردم به حوزه و روحانیت را مخدوش کند، قوه قضائیه رسیدگی به موضوع پلاکارد تهدیدآمیز تجمع طلاب را در دستور کار قرار دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *