چند درصد تهرانی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند؟ چند درصد تهرانی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چند درصد تهرانی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند؟

چند درصد تهرانی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند؟

اولین نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، از شهروندان تهرانی درباره اعتراضات آبان‌ماه و انتخابات پیش رو منتشر شد.

درباب احتمال میزان مشارکت در زمان انجام نظرسنجی تمایل مردم تهران برای شرکت در انتخابات ۲۱ درصد و برای مردم استان تهران ۲۷ درصد می باشد.

همچنین۴۴٫۲ درصد مردم استان تهران گفته اند به هیچ وجه در انتخابات مجلس شرکت نمی کنند که این نسبت برای مردم شهر تهران ۴۹٫۴ درصد و برای مردم شهرستان‌های تهران ۳۴٫۱ درصد است، در خصوص دلایل عدم مشارکت، ۴۴٫۶ درصد از کل کسانی که گفته اند به هیچ وجه در انتخابات مجلس شرکت نمی کنند یا احتمال کمی دارد که شرکت کنند، دلیل عدم مشارکتشان این است که معتقدند شرکت کنند یا شرکت نکنند آنهایی که میخواهند به مجلس می روند.

۴۲٫۹ درصد آنها گفته اند با انتخاب هرکس وضع به همین صورت می ماند. ۴۱٫۷ درصد نیز به این دلیل اشاره کرده اند که در اعتراض به شرایط بد اقتصادی شکرت نمی کنند. البته ۴۲٫۹درصد افراد در استان تهران گفته اند اگرتا ایام انتخابات وضع اقتصادی کشور بهتر شود در انتخابات مجلس شرکت میکنند.

پیش از نیمی از پاسخگویان (۵۵٫۱ درصد) گفته اند به سلامت انتخابات پیش رو اعتماد ندارند. در مقابل نیز ۴۰٫۶ درصد به سلامت انتخابات اعتماد داشته اند. میزان اعتماد به سلامت انتخابات در شهر تهران ۳۶٫۵ درصد و در شهرستان های تهران ۳۶٫۵ درصد و در شهرستان های تهران ۴۸٫۵ درصد می باشد. ۴۱/۳ درصد پاسخگویان گفته اند وقتی انتخابات قبلی را نگاه می کنند به نظرشان شرکت مردم در انتخابات باعث شده وضع بدترشود و تنها ۹٫۴ درصد گفته اند باعث بهبود اوضاع شده است و ۴۳٫۲ درصد نیز معقتدند اثری نداشته است.

حتما بخوانید:  جنجال ویدئو‌های تازه منتشر شده توسط رضا پهلوی

۳۷/۶ درصد از پاسخگویان علت اصلی نارضاتی خود از وضعیت کشور را افزایش قیمت (گرانی)، ۱۶٫۵ درصد اقتصاد کشور، ۶٫۵ درصد بی تدبیری مسئولان، ۶٫۱ درصد اشتغال، ۳٫۲ درصد معیشت، ۲٫۹ درصد عدم شفافیت مسئولین و دروغگو بودن مسئولین، ۲درصد فساد اقتصادی-اختلاس،۱٫۷ درصد اهمیت ندادن به مردم، ۱٫۳ درصد عدم آزادی و دموکراسی و ۱٫۲ درصد درآمد کم دانسته اند.

در خصوص میزان امیدواری مردم به بهبود وضعیت کشور در سال آینده ۵۱٫۸ درصد از پاسخگویان استان تهران بیان کرده اند سال آینده وضع کشور بدتر خواد شد. این میزان در شهر تهران ۵۳٫۵ درص و در شهرستان های تهران ۴۸٫۴ درصد است. تنها ۱۶ درصد از پاسخگویان استان تهران گفته اند سال اینده وضع کشور بهتر خواه شد. این نسبت در شهر تهران ۱۴٫۸ درصد و در شهرستان های تهران ۱۸٫۲ درصد است.

تنها ۴۰ درصد شهروندان تهرانی صداوسیما را به عنوان اولویت کسب اخبار و پیگیری موضوعات روز معرفی کردند. ۶۰ درصد دیگر، یعنی بیش از نصف حاضران در این نظرسنجی، گفته‌اند شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، مطبوعات، دوستان و آشنایان اولویت‌های کسب اخبار آنها را تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از ۹۰ درصد مردم به سایر شیوه‌های خبرگیری به جز صداوسیما دسترسی دارند.

۷۵ درصد، مردم را در اعتراضات آبان‌ماه محق دانستند، اما در مجموع این اعتراضات را بی‌نتیجه‌ قلمداد می‌کنند. ۵۰ درصد معتقدند این اعتراضات نفعی برای کشور ندارد و ۴۲ درصد نیز مخالف این برداشت هستند. ۶۶ درصد نتیجه آن را اغتشاش و ناامنی می‌دانند، ولی ۲۵ درصد با این برداشت مخالف‌اند. در حالی که فقط ۴۱ درصد معتقدند این اعتراضات مسئولان را مجبور به اصلاح سیاست‌ها می‌کند، ۴۹ درصد نظر مقابل این گزاره را دارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *