چینی‌ها از پاکستان «عروس» می‌خرند! چینی‌ها از پاکستان «عروس» می‌خرند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چینی‌ها از پاکستان «عروس» می‌خرند!

چینی‌ها از پاکستان «عروس» می‌خرند!

انتخاب نوشت: بیش از ۶۰۰ دختر و زن فقیر پاکستانی در عرض دو سال به‌عنوان عروس به مردان چینی فروخته شده‌اند. این اطلاعات را یک گروه تحقیقاتی پاکستانی گردآوری کرده و در اختیار خبرگزاری AP قرار داده است.

گروه تحقیقی خبرگزاری AP در ابتدای سال مسیحی اخیر متوجه شد که اقلیت مسیحی پاکستانی هدف جدید شبکه قاچاق انسان است. این اقلیت یکی از فقیرترین اقلیت‌ها در پاکستان است.

حلقه قاچاق متشکل از واسطه‌های چینی و پاکستانی و کشیشان مسیحیِ کلیساهای کوچک اونجلیکن است که رشوه می‌گیرند تا پیروان‌شان را مجبور کنند دختران‌شان بفروشند.

بسیاری از این زنان و دختران محصور و مجبور به فحشا در چین می‌شوند. اغلب آن‌ها در تماس با خانه التماس می‌کنند که برگردند.

گروه تحقیقاتی اسامی این ۶۲۹ زن و دختر را از اطلاعات سیستم مدیریت فراگیر مرزهای پاکستان استخراج کرده‌اند. این اطلاعات شامل اسامی زنان، اسامی شوهران چینی‌شان و زمان ازدواج بوده است. همه این زنان به جز تعداد اندکی در سال ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ از کشور خارج شده‌اند.

هنوز معلوم نیست که بعد از گردآوری این فهرست چند زن دیگر قاچاق شده‌اند اما یکی مقام محلی به محققان گفته این «تجارت سودآور» هنوز ادامه دارد. به گفته او- که برای مخفی‌ماندن هویت‌ش مجبورشده صدها کیلومتر دورتر از محل اقامتش گفتگو کند- «واسطه‌های چینی و پاکی بین ۴ تا ۱۰ میلیون روپیه (۲۵تا۶۵هزار دلار) از داماد می‌گیرند اما فقط حدود ۲۰۰هزار روپیه (۱۵۰۰ دلار) به خانواده‌ها می‌دهند.»

در ماه سپتامبر (شهریور) سازمان تحقیقات پاکستان گزارشی تحت‌عنوان «مورد ازدواج‌های ساختگی چینی» به عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان، می‌دهد که در آن علیه ۵۲ نفر با ملیت چینی و ۲۰ پاکستانی اعلام جرم شده بود. بنا به این گزارش، پلیس دو دفترخانه ازدواج غیرقانونی را در شهر لاهور کشف کرده که یکی از آن‌ها متعلق به مرکزی مذهبی بوده است. این، اولین موردی است که نشان می‌دهد مسلمانان فقیر هم در دام این شبکه قاچاق افتاده‌اند. ملای مذهبی که درگیر پرونده بوده، فرار کرده است.

حتما بخوانید:  عارف اوت است و نامزدی جهانگیری هم خنده‌دار

بنابه‌همین گزارش، در مورد دیگری یک پاکستانی دستگیر و ۲۱ مظنون چینی به دادگاه فرستاده شده‌اند اما همه آن‌ها با گذاشتن وثیقه آزادشده و به‌کشورشان بازگشته‌اند.

فعالان حقوق‌بشر می‌گویند پاکستان به دنبال آن است که مسئله قاچاق انسان به چین را مسکوت بگذارد چرا که روی روابط اقتصادی نزدیک و روبه‌رشد دو کشور تاثیر بد می‌گذارد. چین، به‌خصوص در برابر هند، متحد پاکستان است و به این کشور اسلحه و وام می‌دهد.

همین ماه گزارشی هم از سوی دیده‌بان حقوق‌بشر منتشر شد که نشان می‌داد قاچاق زنان تحت‌لوای «عروس»، از میانمار به چین صورت گرفته است. نویسنده این گزارش به AP گفته است: «پاکستان، کامبوج، اندونزی، لائوس، میانمار، نپال، کره‌شمالی، و ویتنام، همه منبع این کسب‌وکار بی‌رحمانه هستند.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *