کاهش تعداد پناهجویان ایرانی در اروپا کاهش تعداد پناهجویان ایرانی در اروپا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کاهش تعداد پناهجویان ایرانی در اروپا

کاهش تعداد پناهجویان ایرانی در اروپا

یکی از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در خبری به نقل از دفتر حمایت از پناهجویان اتحادیه اروپا اعلام کرده‌ است: شمار ایرانیان متقاضی پناهندگی در ۳۰ کشور اروپایی از ۴۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ به ۱۹ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرده است.

آمارها حاکی است که به طور کل، تعداد درخواست‌های پناهندگی شهروندان کلیه کشورها در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن به نصف رسیده است.

کاهش تعداد پناهجویان ایرانی در اروپا

دفتر حمایت از پناهجویان اتحادیه اروپا در گزارش خود اعلام کرد: بر اساس این گزارش، سال گذشته میلادی، میزان درخواست‌های پناهندگی در ۲۸ کشور این اتحادیه، به اضافه نروژ و سوئیس، به حدود نیمی از تقاضا در این زمینه در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

گزارش سالانه دفتر حمایت از پناهندگی اتحادیه اروپا از چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ نیز نشان می‌دهد ماهیانه کمتر از ۵۰ هزار مورد تقاضا برای پناهندگی در کشورهای این اتحادیه، ثبت شده‌است.

بر طبق آمارهای امسال، متقاضیان سوری با ۱۵ درصد، افغان‌ها و عراقی‌ها با هفت درصد، پاکستانی‌ها با چهار درصد بیشترین متقاضیان دریافت پناهندگی در اتحادیه اروپا و نروژ و سوئیس هستند.

با این حال، شمار افغان‌های متقاضی پناهندگی از ۱۹۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ به ۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ و شمار پاکستانی‌ها نیز از ۵۰ هزار نفر به ۳۲ هزار نفر در مدت مشابه رسیده‌است. شمار پناهجویان سوری نیز در اروپا از ۳۴۲ هزار نفر به ۱۰۸ هزار نفر کاهش یافته‌است.

این گزارش همچنین حاکی است که در سال ۲۰۱۷ برای دومین سال متوالی، فشار مهاجرت بر مسیرهای شرقی و مرکزی مدیترانه کاهش، اما به‌طور بی‌سابقه‌ای در مسیرهای غربی مدیترانه افزایش یافته‌است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  همایش استیضاح روحانی در قم برگزار می‌شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *