کره جنوبی: قطع روابط تجاری با ایران دروغ است کره جنوبی: قطع روابط تجاری با ایران دروغ است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کره جنوبی: قطع روابط تجاری با ایران دروغ است

کره جنوبی: قطع روابط تجاری با ایران دروغ است

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه کره جنوبی درباره روابط اقتصادی کشورش با تهران می گوید واضح است که ما باید تحریم های آمریکا را مدیریت کنیم.

«کانگ کیونگ ها» افزود: ما در حال بررسی این هستیم که این تحریم ها چه تاثیری بر شرکت های کره ای می تواند داشته باشد.

وزیران خارجه کره جنوبی و ایران برای شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارند.

پیش از این، یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در تهران در دیدار با «محمدرضا بختیاری» معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران گفته بود شرکت‌های کره‌ای علاقمند به کار در ایران هستند و می‌خواهند به روابط تجاری و اقتصادی خود با این کشور ادامه دهند.

وی اضافه کرد: البته مشکل تحریم‌های یکجانبه آمریکا وجود دارد اما اخباری که به تازگی مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران در رسانه‌ها به چشم می‌خورد بی‌اساس و جعلی است زیرا شرکت‌های کره‌ای همچنان به همکاری تجاری خود ادامه می‌دهند.

سفیر کره جنوبی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند، همین طور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می‌شوند. ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم که بتوانیم معافیت‌های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم.

آمریکا در اقدامی یکجانبه از توافق بین المللی و چند جانبه هسته ای ایران به بهانه های واهی خارج شد و کشورهای دیگر را برای متوقف کردن همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران تهدید کرد.

با این حال گروه ۱+۴ در تلاش است تا با ایجاد سازوکار ویژه، منافع اقتصادی ایران از برجام را تامین کند. کشورهایی همچون هند، کره جنوبی و چین هم تاکید کرده اند که به خرید نفت از ایران ادامه می دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پیاده‌روی عاشقانه زوج سابقِ مشهور در نیویورک!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *