کرواسی بال و پر عقاب‌های آفریقا را چید کرواسی بال و پر عقاب‌های آفریقا را چید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کرواسی بال و پر عقاب‌های آفریقا را چید

کرواسی بال و پر عقاب‌های آفریقا را چید

 خبرگزاری تسنیم: در چهارمین و آخرین بازی از شب سوم جام جهانی ۲۰۱۴، شنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در گروه D، تیم‌های ملی کرواسی و نیجریه در ورزشگاه کالینینگراد به مصاف هم رفتند که این بازی را کروات‌ها به آسانی با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان رساندند.

در دیداری که نیجریه مشکلی خاصی برای شاگردان زلاتکو دالیچ به وجود نیاورد و موقعیت‌های خطرناک چندانی هم نداشت، نماینده آفریقا چوب اشتباهات فردی بازیکنانش را خورد و در هر یک از دو نیمه بازی یک گل دریافت کرد.

گل اول این بازی را اتبو، مدافع نیجریه در دقیقه ۳۲ با اشتباهی که برای فرستادن توپ درون دروازه خودی مرتکب شد به ثمر رساند و دومین گل را هم لوکا مودریچ از پنالتی حاصل از خطای ناشیانه اکونگ روی ماریو ماندزوکیچ زد.

نیمه اول

شاگردان زلاتکو دالیچ با وجود شروعی آرام، با ارائه یک بازی مالکانه و بهتر نسبت به حریف آفریقایی خود، تمایل بیشتری برای بازی هجومی نشان دادند.

بازی هجومی کرواسی در نهایت در دقیقه ۳۲ نتیجه داد زمانی که در یک ضربه کرنر از سمت راست، با تأثیر گذاری آنته ربیچ و ضربه سر شیرجه‌ای ماریو ماندزوکیچ در محوطه شش قدم حریف، توپ در برخورد با مدافع نیجریه تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.

کروات‌ها حتی بعد از زدن این گل هم دست از حمله نکشیدند و به حملات خود که اغلب اوقات با ارسال از جناحین بود دروازه نیجریه را چند بار دیگر تهدید کردند.

نیمه دوم

با وجود عقب بودن نیجریه در نتیجه، باز هم این کروات‌ها بودند که توپ و میدان را تحت کنترل خود داشتند و به حملات‌شان ادامه دادند. به استثنای یکی دو مورد شوت از راه دور بازیکنان نیجریه و ارسال‌های بی‌حاصل آنها روی دروازه کرواسی، موقعیت‌های خطرناک ۴۵ دقیقه دوم هم از آن کروات‌ها بود و در یکی از آنها در دقیقه ۷۰ کرنری برای نماینده اروپا به دست آمد که زمینه‌ساز گل دومش شد.

حتما بخوانید:  زندگی در خوزستان از بین رفته، به دادشان برسید

در صحنه ارسال این کرنر اکونگ در محوطه جریمه دست‌های خود را دور بدن ماندزوکیچ قفل کرد تا مانع از بلند شدن او برای زدن ضربه سر شود و این حرکت او درست مقابل چشمان داور، برایش نه تنها یک کارت زرد به همراه داشت، بلکه باعث اعلام یک ضربه پنالتی به سود کروات‌ها شد که مودریچ آن را به آسانی به گل تبدیل کرد.

حتی بعد از این گل هم نیجریه تلاش خاصی برای فرار از شکست انجام نداد و بالعکس کرواسی درصدد گل سوم بود. به این ترتیب کرواسی بازی را برد تا نه تنها با سه امتیاز در صدر جدول گروه D‌ قرار بگیرد بلکه روند شکست‌ناپذیری تیم‌های اروپایی جام بیست‌و‌یکم ادامه داشته باشد.

ایوان راکیتیچ و مارسلو بروزوویچ، هر دو از کرواسی بازیکنان اخطاری این بازی بودند.

در بازی اول این گروه، تیم‌های ملی آرژانتین با تساوی یک – یک مقابل ایسلند متوقف شده بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *