کرونا هم به عوامل شیب کاهشی ازدواج اضافه شد کرونا هم به عوامل شیب کاهشی ازدواج اضافه شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کرونا هم به عوامل شیب کاهشی ازدواج اضافه شد

کرونا هم به عوامل شیب کاهشی ازدواج اضافه شد

خبرگزاری ایسنا: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش متقاضیان وام ازدواج در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان این وام تا پایان خرداد ماه امسال بیش از ۴۲۰ هزار مورد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته به ۴۱۴ هزار مورد می‌رسید.

کرونا هم به عوامل شیب کاهشی ازدواج اضافه شد

محمدمهدی تندگویان:

* موضوع ازدواج در سال‌های گذشته روند نزولی داشته و این روند به چند عامل بستگی دارد. بعضی از این عوامل طبیعی است و از این به بعد باید این کاهش را به خاطر کاهش جمعیت کشور شاهد باشیم.

* تاثیرات این موضوع در دهه‌های آینده خود را نشان می‌دهد. تعویق فرزندآوری زوجین هم از دیگر موضوعات است که متاسفانه فرهنگ خوبی نیست، اما به هر حال کاهش اولاد و فرزندآوری تاثیراتش را کم کم در هرم جمعتی نشان می‌دهد.

* (با بیان اینکه بخش‌هایی از این موضوع به موضوعاتی مثل اقتصاد، مسکن و اشتغال مربوط است): این عوامل در مجموع موجب شیب کاهشی ازدواج شده است. امسال بحث کرونا هم مشکل را مضاعف کرده است تا خیلی از کسانیکه تصمیم به ازدواج داشتند این موضوع را به تاخیر بیندازند.

* (با بیان اینکه یکی از مشکلات جوانان این است که هزینه‌هایی که پارسال می‌توانستند با آن زندگی خود را شروع کنند در حال افزایش است و اگر بخواهند زندگی را به بعد از کرونا منتقل کنند این که چه قدر باید هزینه کنند، نیازمند هشدارهای جدی است): درخواست ما شروع زندگی بدون مراسم است که هم موجب جلوگیری از شیوع کروناست و هم حذف مراسم های زاید و موجب کاهش هزینه زوج‌های جوان است.

حتما بخوانید:  بغض علیرضا فیروزجا هنگام پخش سرود فرانسه

* (با بیان اینکه زوجینی که در خصوص تهیه جهیزیه، اشتغال، مسکن و … دچار مشکل هستند می توانند به مجمع خیرین ازوداج استان مراجعه کنند): ادرات کل ورزش و جوانان متقاضایان را راهنمایی می‌کنند که براساس پایش خود خیرین، افراد نیازمند در یک طرح مشخص ملی با وحدت رویه از کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

* (با اشاره به اینکه به دنبال شیوع کرونا و کاهش میزان ازدواج پیش بینی می‌کردیم متقاضیان وام ازدواج نیز کاهش پیدا کنند): این درحالیست که تا پایان خرداد ماه سال امسال بیش از ۴۲۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج بودند که از این تعداد ۱۲۲ هزار نفر وام خود را دریافت کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته در خصوص تعداد متقاضیان وام ازدواج بیش از ۴۱۴ هزار نفر بود که از این تعداد بیش از ۱۸۲ هزار نفر وام خود را دریافت کرده بودند. امیدواریم که افزایش این رقم ناشی از ازدواج بوده و دریافت وام صوری نباشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *