کنایه‌های تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی کنایه‌های تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کنایه‌های تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی

کنایه‌های تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی

برترین‌ها: روز گذشته شورای حکام آژانس اتمی اولین قطعنامه ضدایرانی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس، تصویب کرد که همین اقدام آژانس زمینه‌ساز انتقاد تند روزنامه‌های اصولگرا از روحانی و سیاست خارجی دولت او شده است!

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

برخی روزنامه‌های امروز در تیتر نخست خود به این موضوع پرداختند که می‌خوانید:

روزنامه کیهان؛ تازه‌ترین گلابی برجام! تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس

کنایه‌خای تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی

«درب باغ [برجام] به روی مردم باز شده است ولی عده‌ای به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است». این عبارتی است که آقای روحانی آبان ۹۵ در سفر به اراک و در واکنش به نقدهای مردمی به اینکه برجام عایدی برای کشور نداشته ، بیان کرد. از آن تاریخ تا به امروز که سه سال و نیم از آن می‌گذرد مردم ما بارها و بارها ثمرات باغ برجام دولت تدبیر و امید را دیده و طعم آن را در زندگی خود به خوبی چشیده‌اند. اما ظاهرا ثمره این باغ آفت زده تمامی ندارد و تازه‌ترین گلابی آن تصویب قطعنامه تروئیکای اروپایی در شورای حکام آژانس اتمی است.

روزنامه وطن امروز؛ حل‌المسائل هسته‌ای

کنایه‌خای تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی

به نام اعتماد‌سازی یا صبر استراتژیک یا هر چیز دیگر- فشارها به نحو بی‌سابقه تشدید شده است. راهبرد فشار حداکثری ترامپ اگر فقط یک منشا داشته باشد همین است که دولت آقای روحانی با اعتماد ساده‌دلانه به اروپا، هزینه خروج از برجام را لااقل به مدت یک سال برای آمریکا صفر کرد. برجام از دل انتخابات ریاست ‌جمهوری ۹۲ و شرطی‌سازی جامعه بیرون آمد و حالا هم چون دولت روحانی پالس‌های ضعف پی‌در‌پی به غرب ارسال کرده، دشمن به فکر فشار بیشتر افتاده است. داخل را مدیریت کنید، خارج خود مدیریت می‌شود.

حتما بخوانید:  غرق‌شدن مردم در متروی چین!

روزنامه فرهیختگان؛ دوباره برد، برد!

کنایه‌خای تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی

نتیجه‌ای که قاعدتا از سیاست خارجی روحانی در هفت سال گذشته باید بگیریم این است که حتی اگر امتیاز بدهید، برجام هم باشد، سایت اراک را هم بدهیم، ۱۰ سال غنی‌سازی را بدهیم، دوسوم سانتریفیوژها را هم غیرفعال کنیم و کلی امتیازهای گسترده در حوزه هسته‌ای تقدیم غرب کنیم، درنهایت هر وقت اراده کنند می‌توانند ما را به حالت قبلی برگردانند، لذا چنین فرآیندی غیر از معطلی کشور و هزینه‌های گسترده هیچ سودی ندارد.

روزنامه جوان؛ پاداش برجام یک طرفه

کنایه‌خای تند و تیز روزنامه‌ها به روحانی

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اولین قطعنامه خود را علیه ایران، بعد از هشت سال صادر کرد؛ قطعنامه‌ای که بانیان آن سه عضو اروپایی برجام بودند. در حالی که گزارش‌های آژانس تصریح کرده‌اند که میزان بازرسی‌ها از ایران از لحاظ اجازه بازرسی‌های عادی و سرزده بعد از توافق هسته‌ای (برجام) رکورد آژانس را شکسته، شورای حکام به بهانه اجازه ندادن ایران به بازرسی از «دومکان غیرهسته‌ای»، علیه ایران قطعنامه صادر کرد. به نظر می‌رسد سه کشور اروپایی با این اقدام خود پاداش دو سال اجرای یک‌طرفه برجام از سوی دولت روحانی را به ایران می‌دهند!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *