گاندو تویی؛درآمد ۶۲میلیاردی تلویزیون از تیزر عال… گاندو تویی؛درآمد ۶۲میلیاردی تلویزیون از تیزر عال... | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گاندو تویی؛درآمد ۶۲میلیاردی تلویزیون از تیزر عال…

گاندو تویی؛درآمد ۶۲میلیاردی تلویزیون از تیزر عال…

روزنامه فرهیختگان نوشت: مگر می‌شود این روزها حداقل یک ساعت تلویزیون دیده باشید و تبلیغ شرکت معروف لبنی را ندیده باشید؛ شرکتی که نوشیدنی‌های مختلف تولید می‌کند.

این شرکت در سال‌های گذشته نیز تبلیغاتش از تلویزیون پخش می‌شد، اما از اواخر سال ۹۷ و به‌طور اخص در سال جدید، حجم آگهی‌های این شرکت ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کرد. این حجم از آگهی در رادیو هم ظهور یافت و مخاطب ایرانی به خودش آمد و دید که در محاصره تبلیغات این شرکت قرار گرفته است. فارغ از اینکه از لحاظ علم رسانه و تبلیغات تکرار افراطی یک تبلیغ می‌تواند باعث دفع مخاطبان هم بشود، اما سوال اینجاست که این شرکت چگونه از پس هزینه‌های این حجم از تبلیغات برمی‌آید.

گاندو تویی؛ درآمد ۶۲میلیاردی تلویزیون از تیزر عال...

با غلامرضا کاتب، نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما در این رابطه می گوید: «پولش را می‌دهند و مشکل قانونی در مسیر این تبلیغات نمی‌بینیم. روزنامه شما هم می‌تواند پول بدهد و تبلیغاتش از تلویزیون به همین اندازه پخش شود.»

او در پاسخ به شایعاتی نظیر اینکه بخشی از سهام شرکت شرکت معروف لبنی توسط صداوسیما خریداری شده یا صداوسیما از فروش محصولات این شرکت سود می‌برد، گفت: «من از این اتفاق خبری ندارم و آن را تکذیب می‌کنم. بر فرض هم که صداوسیما ۱۰درصد سهام داشته باشد، باید مابقی هزینه‌ها را شرکت معروف لبنی پرداخت کند.»

میانگین هزینه برای هر ثانیه تبلیغ

 محصولات شرکت معروف لبنی شبانه‌روز از تلویزیون تبلیغ و تمام ساعت‌ها و شرایط را شامل می‌شوند. اما اگر به سایت شرکت معروف لبنی و سازمان صداوسیما مراجعه کنیم، به اطلاعات جالبی برمی‌خوریم. بیشترین زمان تیزرهای این شرکت معروف لبنی متعلق به تبلیغ «من یک پدرم» با دو دقیقه و ۵۸ ثانیه است و کمترین آنها هم به تبلیغ تکی هر محصول اختصاص دارد با ۲۰ ثانیه. میانگین هزینه تبلیغات در تلویزیون را با توجه به شب و روز، سریال‌ها، پخش مستقیم والیبال تیم ملی ایران (هنوز لیگ فوتبال ایران و بازی‌های خارجی شروع نشده است و قیمت‌ها قبل، بعد و بین دو نیمه فوتبال بیشتر می‌شود)، برنامه‌های ترکیبی و… نزدیک به ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای هر ثانیه در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید:  پساFATF؛ افزایش نرخ دلار، طلا و خودرو

این عدد نهایتا ممکن است ۵۰۰ هزار تومان تفاوت داشته باشد. برای اینکه جانب انصاف را رعایت کرده باشیم، عدد میانگین را ثانیه‌ای ۹ میلیون تومان در نظر می‌گیریم. پس مبنای محاسبه هزینه تبلیغات این شرکت ثانیه‌ای ۹ میلیون تومان شد. شرکت معروف لبنی تیزرهای متفاوت و متنوعی از محصولاتش ساخته که در سایت و فضای مجازی قابل‌دسترسی است و برای هر محصول، تیزرهای ۲۰ ثانیه‌ای ساخته است که با مبنای ۹ میلیون تومان، هزینه پخش آن ۱۸۰ میلیون تومان می‌شود. اما این کمترین رقمی است که این شرکت پرداخت می‌کند. این عدد فقط برای یک تیزر و یک نوبت پخش است.

تعداد دقایق پخش تیزرها و هزینه‌های آنها را محاسبه می‌کنیم. تبلیغات این شرکت از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود، اما اینجا شبکه‌های۱، ۲، ۳، ۵ و نسیم مورد استناد قرار گرفته است و حداقل دو بار پخش برای هر آگهی در نظر گرفتیم. با احتساب مدت زمان پخش تیزرهای عالیس به ۶۹۰ ثانیه می‌رسیم و با ضرب در حداقل دو بار پخش در شبانه‌روز، عدد ۱۳۸۰ ثانیه به دست می‌آید؛ یعنی ۲۳ دقیقه.

کافی است این عدد را در پنج شبکه‌ای که قبل‌تر گفتیم، ضرب کنیم. تلویزیون روزانه ۱۱۵ دقیقه تبلیغات از شرکت… را فقط در پنج شبکه پخش می‌کند؛ زمانی بیشتر از یک فوتبال و حتی فیلم سینمایی. رقمی که با محاسبه ۹میلیون برای هر ثانیه به دست می‌آید، ۶۲ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان می‌شود. اگر این عدد را در ۳۱ روز ضرب کنیم، به عدد شگفت‌انگیز ۱,۸۶۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ می‌رسیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *